Let´s play
Naz-ghul staví Warzone : Bauhaus – Blitzkrieg Bop
13.4.2016Toto je první ze série článků, kde se budu zabývat skladbou nebo úpravou armád do Warzone: Resurrection. Takže pokud máte požadavek na článek o frakci obecně, zhodnocení nějáké armády, úprava armády, zvětšení armády na turnajových 1 000 bodů (jiné formáty moc řešit nechci) atd…, tak se nebojte mi napsat (naz-ghul@seznam.cz).
Začněme Bauhausem – Blitzkrieg Bop
Většina Bauhausu, který je vidět na turnajích, spoléhá na osvědčenou kombinaci Angelica Drachen a 3 x Juggernaut v Rapid Deployi (RD), což je velmi, velmi silný alfastrike, který dovede nepřipraveného soupeře značně zaskočit.
Mám rád Etoilesky, přijdou mi silné, stejně tak Venusian Rangers, takže to jsou dvě jednotky, které chci hrát. Husaři mi přijdou, stejně jako většina základní pěchoty, extrémně slabí, takže ty hrát nechci. A trik s RD Jugerama mi přijde moc drahý, protože člověk musí mít Angelicu za kvaziliardu bodů, a zabírá místo dobrýmu custom Warlordům.
Etoilesky, Gehenna puker, Rapid Deployment – 105
Etoilesky, Rapid Deployment – 85
Venusian Rangers, Camouflage Cloaks – 100
Venusian Rangers, Camouflage Cloaks – 100
Tím máme pěkný základ armády, necelých 400 bodů, a dvě dobré infiltrující jednotky a dvě dobré RD jednotky. Nyní se podívejme na sloty, kde ještě nic nemáme – začneme s Light vehicle.
Zde máme tři možnosti, nicméně vznášedlo rovnou škrtám. Poměr cena/výkon/výdrž je naprosto tragická. Vulkan Battlesuit je sice docela držák, ale osobně mi přijde pomalý, takže ho moc hrát nechci. Motorky Vorreiters bych si možná zkusil, pokud zbydou body, ale spíš ne. Takže slot Light Vehicle zatím necháme neobsazený.
Pokračujeme k Warlord/Lord. Angelika Drachen není nic moc-. nejčastěji se hraje kvůli povolení Juggernaughtů. Max Steiner je divný, ale povoluje Venušany do troop, zbytek je, podle mého, nic moc, takže volba padá na Custom Warlorda. U Bauhausu je důležitý typ warlorda kvůli doktrínám – osobně se mi líbí Útok z boku u Tech Warlorda, nebo +6 Range u Ranged Warlorda.
Skladba Warlorda je vcelku jasná – Venušan, bubnový kulomet od Maxe, klasicky upravený staty, což je takový levnější a lepší Max Steiner. Pro první list zkusím variantu s doktrínou Flank Attack.
Walord tech – 110
Etoilesky, Gehenna puker, Rapid Deployment – 105
Etoilesky, Rapid Deployment – 85
Venušani, pláštěnky – 100
Juggernauti, z boku – 210
Juggernauti – z boku – 210
Když to sečtu, tak jsem na 820 bodech. Zbývá mi 180 a já mám problém. Bauhaus totiž NEMÁ NIC POUŽITELNÉHO V TROOPÁCH. Prostě nemá! Sorry, je to tak. Etoilesky už mám, husaři jsou nanic a normální Blitzeři bez infiltrace se nikam nedostanou. (Praveda, existuje možnost zařadit do armády Blitzery s útokem z boku, ale nevím, jak by to dopadlo. Moc tomu však nevěřím.)r
Varianta číslo dvě je postavená na +6 range u ranger Warlorda, který dělá ze Sturmblitzerů úplné peklo. Takže základ:
Sturmblitzers, Kulomet, Raketomet, +6 range – 193
Sturmblitzers, Kulomet, Raketomet, +6 range – 193
A otázka zní jakého Custom Warlorda. Tady přichází do hry opět nepoužitelné troopy, což řeší Max přesunou dvou Venušanů do troop. Z toho nám vyjde:
Max Steiner – 190
Etoilesky, Gehenna puker, Rapid Deployment – 105
Etoilesky, Rapid Deployment – 85
Venušani, pláštěnky – 100
Venušani, pláštěnky – 100
Sturmblitzers, Kulomet, Raketomet, +6 range – 193
Sturmblitzers, Kulomet, Raketomet, +6 range – 193
Jsme celkem na 966 bodech, zbývá pár bodů na hraní. Na první pohled vypadá armáda docela brutálně – dvoje RD etoliesky, dvoji zakopaní super snipeři, blitzeři s dostřelem 24″ jsou good, kulomet s 24″ je supr, raketomet, který pokládá flame template 18″ daleko je OverPowered. Armáda však má JEN 30 modelů, takže modely bude dost umírat. Nicméně tato varianta je rozhodně použitelná a nezatracuju ji, ale je dost měkká. Dobře k ní spadne soupeřův Rapid a nemáte s ním co dělat. Kdybych s touto armádou šel na turnaj určitě bych čekal, že skončím nahoře, ale nikoliv, že vyhraju. MInimálně jedna hra z pěti se mi pokazí na špatný matchup.
Shrnuto – pokud se tohle někomu líbí, myslím že nebude zklamaný. DMG output armády je neskutečný, ale některý hry prostě zmizíte ze stolu za dvě kola a nebudete s tím moci nic dělat. Prostě dobrá, ale ne konzistentní armáda. A já mám konzistentnost rád, takže zkusím ještě jeden pokus.
Vyváženější a lepší
Znovu se zavrtám do stránek pravidel Bauhausu, ale rozhodně z toho nejsem nadšený. Je to bída. Jsem nucen porušit své předchozí tvrzení a zkusíme postavit něco s Angelikou:
Angelica – 170
Juggernaughti, RD – 195
A co dál k tomu? Co tato armáda umí? Brutální alfastrike po rapidu a pak nic moc. A s čím je alfastrike dobrý? Určitě ne s pomalou střeleckou armádou, ale ideálně s dalšími „In your face“ jednotkami, takže Infiltrace/RD jednotky, buď CC nebo close-range střelba. Má něco takového Bauhaus? Ano má, dokonce v tom nepoužitelném slotu Troop a tím je infiltrující pětice Etoiles Mortant s Gehennou a doktrínou na +1M a max 3xM allowance při Engage. To vše dostaneme v krásném balíčku za 105 pts. Rovnou si objednám tři, prosím.
Angelica – 170
Juggernauti, RD – 195
3x 5 Etolies mortant, The moment has come, Gehenna – 3x 105
Co je typický problém infiltračních armád? Že je vytlačí protivníkovy zakopaé jednotky dobré na střelbu. Jak se proti tomu bránit? No blbě, pokud vaše armáda nemá vlastní jednotku tohoto typu. Naštěstí ji Bauhaus má, a to právě sturmblitzery, kteří kromě „vykolíkování“ oblasti, kam půjdou Etoilesky, mají navíc vlastní plamenomet čímž dodají slušnou close-range střelbu a anti-tank, který nám chyběl.
Tím nám zbýva cca 190 pts v armádě a dva suport sloty. V tuto chvíli jsou pro mě jasná volba dvoji Venušani. Bohužel, jen jedni s pláštěnkou, ale to by zde nemělo moc vadit.
Tím dostaneme Blitzkrieg Bop Bauhaus
Angelica – 170
Juggernauti, RD – 195
3x 5 Etoiles Mortant, The moment has come, gehenna – 3x 105
Venušani – 90
Venušani, pláštěnka – 100
Sturmblitzers, raketomet – 130
Co tu máme?
Protihráč má první kolo před sebou čtyři plamenometné jednotky, tři z nich dobré i na CC a do toho musí řešit velmi populární drop Juggernautů. Samozřejmě, můžeme argumentovat, že to neuplatíme kartami, nebo že když nemáme iniciativu, tak jedna a ž dvě jednotky Etoilesek umřou, než se aktivují. To je samozřejmě pravda, ale právě proto máme pět „in your face“ jednotek.
Některé umřou, ale to je jedno, stejně bychom víc jak tři efektivně kartami neuplatili. To se krásně doplňuje – modely, které přežijí, v pohodě uplatíme. Máme tak možnost protihráče totálně zmasakrovat v jeho deployment zóně, a buď ho přímo wipnout, nebo dostatečně zničit a zpomalit, aby nemohl vyhrát misi.
Velmi důležitým prvkem naší armády jsou dvě pětice Venušanů, kteří hrají objektivy, ale zároveň dělají fire suport. A ten armády typu „In your face!“ velice potřebují. Málokdy se vám povede vše locknout do boje a zabít, a je důležité mít možnost odstřelit utíkající nebo vzdálené modely, které byste neměli poté jak chytit.
Stavbu balíčku karet si necháme na příští článek. A nezapomeňte se mi ozvat, jakou armádu mám postavit příště.
Naz-ghul
Komentáře
Naz-ghul
Tož dekuji hrači jménem Bauhaus za korekci – flank deployment může mít jen 1 jednotka, nikoliv dvě v armádě, takže ten jeden list je nelegální, čehož jsem si v návalu flustrace jak se mi nedaří nic kloudnýho postavit ani nevšim… měnit už to v článku nebudu, vzhledem k tomu že to pro mě byla stejně jen slepá cesta – a jak je vidět, i když sem podváděl tak sem ani tak nezvlád pomocí toho postavit něco použitelnýho.