Reporty
Sabre jede do Vídně : Mistrovství
10.10.2016Česká výprava se opět vydala do Wienerschnitzelbergu a Petr „Sabre“ Hořák se podělil o své zážitky.
Před měsícem jsem jel do Vídně spíš na čumendu jak se tam co hraje. Na Vídeň jsme opět táhli ve složení Chaindler, Dawex, Václav2 a moje maličkost. O víkendu 8-9. října se tam konalo Vídeňské mistrovství a tak jsem vymyslel armádu, poladil s klukama, co hrát a co nehrát, půjčil potřebné modely a hlavně sehnal vynikající osádku do auta.
Finální soupis mé armády:
White Scars Gladius Strike formation
HQ1: Korrsaro 125 (Moondrakkan 25pts) 150pts
EL1: Command squad 90 (Apothecary 15, bikes 35, 3xgravgun 45) 185pts Transport 1
EL2: Ironclad 135 Transport 2
TR1: Tactical Squad 70 (meltagun 10, combi melta 10) 90pts Transport 3
TR2: Tactical Squad 70 (meltagun 10, combi melta 10) 90pts Transport 4
TR3: Tactical Squad 70 (meltagun 10, combi melta 10) 90pts Transport 5
FA1: Attack bike 40 (Multi melta 10pts) 50pts
HV1: Devastators 70 (2x Gravcanon 70) 140 Tranport 6
HQ2: Chaplain 90 (bike 20, PF 25) 135
TR4: Tactical squad 70 (GravCanon) 105pts Transport 7
TR5: Tactical squad 70 (GravCanon) 105pts Transport 8
TR6: Tactical squad 70 pts (flamer 5pts) 75pts Transport 9
FA2: Attack bike 40 (Multi melta 10pts) 50pts
HV2: Devastators 70 (2x Gravcanon 70) 140 Tranport 10
10th force
TR7: scout squad 55pts
TR8: scout squad 55pts
TR9: scout squad 55pts
Culexus Assasin 140 pts
Transport 1: Rhino free dozer blade 5pts
Transport 2: Drop Pod free
Transport 3: Drop Pod free
Transport 4: Drop Pod free
Transport 5: Drop Pod free
Transport 6: Rhino free
Transport 7: Rhino free
Transport 8: Rhino free
Transport 9: Razorback free TL Heavy Bolter
Transport 10: Rhino free
Ráno proběhly obvyklé formality a v 9.00 začínáme hrát.
1 kolo Christian s Necron Decurionem
Mise: Big guns never tire 4 objectivy
Deploy: Dawn of war
Decurion obsahuje:
Reclamation legion se třema jednotkama bike, Canoptek Harvest, Destroyer cult.
Sám moc nevím, co ta gladiuska umí. Zkoušel jsem ji před turnajem jen jednou, tak volím opatrný přístup. Soupeře nechám začít. Proběhnou nějaké manévry a nějaká střelba na obou stranách. Vypadá to, jako bychom se spíš plácali po ramenou než stříleli, neb mě umírají asi dva modely a pár HP od vozidel, soupeřovi asi 4 necroni. Podle mě ale v tuto chvíli protivník udělal chybu, když teleportoval overlorda s 10 warriory k mému deployi. Já samozřejmě neváhám a ve druhém kole do toho najíždím motorkama.
Celkově ve druhém kole se bojuje hlavně na mém levém křídle, kde se to snaží vyčistit wraighti, a vzhledem k tomu, že je tam několik skupin scoutů, jim to docela jde. Blížíme se do třetího kola, v soupeřově bojové fázi zabíjím overlorda na instant kill Korsarem. Nějak zapomínáme hlídat čas a zjišťujeme, že máme jen 15 minut do konce. Takže rychle rhina na objectivy a command squada jde po heavy destroyerech, které rozbíjím na útěku.
Jdeme počítat. Tady se dozvídám, že dedicated transporty z heavy slotu se počítají jako body za heavy jednotky (sad panda). Stojím ale u třech ze čtyřech důležitých objectivů, mám víc nahraných karet a dva body za to, že Korsaro zabil warlorda (poprvé co mi to k něčemu je).
Konečný výsledek 14:6
2. kolo Florian s Khorne demonkinem
Mise: Killpointy
Deploy: Vanguard strike.
Složení armády:
Bloodthirster, 2x herald na juggernatovi, 1x lord na jugernautovi, 40 psů, Renegade Imperial Knight, 2x cultisti, 2x bloodletteři
Ouou. Mise, o které vím, že jsem v háji a ještě polovina mých special zbraní je nepoužitelná (pozn. redakce: Grav zbraně). Navíc můj soupeř se svýmy hustýmy zrzavými vlasy a vousy vypadá jako pravý stoupenec Khorna. Proběhne deploy a nějaký scout a jdeme na to. Začínám já.
Hned po startu se stane nepříjemnost, kdy moje tacticala skočí do rožku soupeřova deploye povraždit cultisty, s tím, že ti psi tam přece scoutovali. No soupeř tam nemá jednu jednotku, ale dvě a scoutovala jen jedna. Nemá je nijak odlišeny, sice říká sorry, ale tohle zamrzí. Pod s dreadem samozřejmě scatteruje o 10 palců bokem od psů. Skvělé. Celkově mi ale moc věcí nevychází. Soupeř Knightem rozstřeluje hned dvě rhina a samozřejmě likviduje tacticalu v rohu.
Druhé kolo je trochu optimističtější. Vyberu si jednu jednotku psů a nejdříve ji zlynčuju střelbou a pak ji nabere command squad. Heralda rozpáře Korsaro na Instant kill, jednotku psů dočístí ostatní členové. Vzápětí je commanda napadena druhou jednotkou psů, kde je lord a další herald.

Knecht na procházce
Herald opět skoná na Instant od Korsara, ten tam ale bohužel zůstává sám, neboť Khorne lord to fistou řádně pročistí. Korsaro ale zkušeně opouští boj a s pomocí dreda útočí na další jednotku psů, které zmizí. Chaos lord opouští svoji jednotku a jede rozbít další rhino (Tady asi byla chyba soupeře). Z rhina vypadne tacticala s gravcanonem a dá za dva woundy lordovi, a před tím ještě vykoukne z rezerv assasin a poprvé a naposled něco udělá. Dá lordovi taky dvě pecky, bye lorde a máme tu nového Bloodyho.
Na druhém křídle to však vypadá víc než špatně. Knecht mi standardně likviduje tři jednotky za kolo. Končíme někdy v pátém, nebo šestém kole, nějak si to nepamatuji. Soupeř má velké množství KP, včetně mrtvého Korsara, kterého nakonec odstřelil též knecht. Soupeř má opravdu, ale opravdu hodně kill pointů a já mám zase docela dost karet a nějaký ten KP taky. Jen podotýkám, že kdyby měl soupeř víc bloodthristerů mohlo to být ještě horší, protože by zvládal vytvořit každé kolo jednoho. Po součtech nakonec prohrávám 7:13. Not bad. Myslel jsem, že to bude výrazně lepší.
3. kolo Václav2
Mise: Scouring
Deploy: Hammerslag
Složení armády:
Centurion stara jak ji všichni známe.
5 centurionů s gravcannonem + gravamp, Tigurius, 2x scouts, jeden land speeder storm, thunderfire cannon, z GK detachmentu 3kový librarian s hammerema a liber demonicou, Draigo, jedna strike squada s flamerem a 2x Dreadknight s flamerem, jumpem, cannonem a mečem.
Vašek hraje opatrně dozadu a já k němu musím jít skrz celé bojiště. Navíc mi v prvním kole odstřelí assasina Thunderfire canonem (sad panda). Mám pocit, že se v tom nějak patláme oba a ani jednoho to moc nebaví. On mi něco zabije já jemu skoro nic, ale vyhrávám na karty. Když už se Vašek rozhodne jít vpřed, tak ukončím hodem bitvu. Dark aura ukončování hry funguje.
Spočítáme skore a vyhrávám 14:6, neb mám vyšší pakl karet.
Večer jedeme do hotelu a na večeři, dopijeme láhev Tuleně a jdeme spát.
Neděle je nějaká podivná už tím, že jsme si chtěli koupit snídani a zjišťujeme, že ve Vídni jsou v neděli všechny obchody zavřenéy. Ještěže je tu mekáč. Pak se ale v poledne stane podivný incident, kdy parta arabášů najede do Václava, který držel místo na přeparkování. Asi 20 minut to tam kluci z herny řešili. Jak, to nevím, německy neumím, ale klepali si na hlavu ještě dlouho po tom. No nic, zpátky k hammeru
4. kolo Mario Sturm
Mise: Relic
Deploy: Vanguard strike
Složení armády: čtyři venomy s pochybnou náplní, dvě jednotky scourges s haywirem, pět talosů ve formaci, tři jednotky bike a pak ještě něco, kde byl Talos a Kronos.
Rozestavím armádu jako první, soupeř si naměřuje, co potřebuje a staví se tak, že na něj nedostřelím ani po scoutu. Já se vyscoutuju jen o pár palců k objectivům a nechám soupeře začít. Ten tak nějak neví, co dělat, neb má spoustu poison výstřelů a já jsem buď mimo dostřel, nebo za pancířem. V prvním kole se jen tak oďobáváme, pak ale nezvládnu urvat First blood a soupeř si ji vezme pro sebe. S talosema zkouší charge na 11-12 palců, ale nějak mu nevycházejí a to oďobávám též.

Úřadující formace Talos Pain Engine
Commandsquada spolehlivě čistí jeho malé jednotky bez ztráty kytičky až se dostane za záda Talosům. Ti už mají jen 5+fnp (odstřelil jsem gravcanonama něco důležitého), a tak je docela dost čistím. Nějakým nedopatřením postavím chaplaina asi na 9 palců k Talosům a soupeř mi celkově commadsquadu naředí v jednom kole dost poisonem, pak si talosové vystřelí a já holt musím obětovat kapelníka a prodloužím mu zase charge na 11”.
Moje páté kolo znamená rozdělení posledního borce z command squady a Korsara. Jeden jede vybít scougre, aby mi neohrožovaly vozidla, druhý si jede pro relik. Dark aura……a házím konec bitvy. Na body vyhrávám 20:0
Myslím si, že jsem to hrál až zbytečně opatrně a v okamžiku, kdy jsme Talosům snížil FNP, jsem do nich měl otočit všechny gravy i za cenu nějakýho rozbitýho rhina.
5. kolo Roman Pauch
Mise: Kill pointy
Deploy: Dawn of War
Složení armády: 3 Ghostkeel suity a dvě trojičky stealth suit ve formaci, dvě riptidy a SS, komander, dvě troop suity, nějaky lentylky, culexus
Soupeř si hodí, že může infiltrovat tři jednotky, takže samozřejmě stojí hodně blízko, já zase scoutuju dost jednotkama. Začínám, ale co přistane, to zdechne na intercept, včetně dreda, nečekaně. Nicméně soupeř pak nemůže střílet tolika jednotkama. Já se střelbou nedostanu přes jeho 2+ cover, který drží midfield, nicméně jednu riptidu v ruině rozpustím gravcanonama.
Druhé kolo bych řekl, že je dost klíčové. Líznu si kartu – zaber všechny objectivy, držím všechny až na jeden u kterého je StormSurge a komander s dronama. Tohle prostě musí jít! Soupeř tam má mezeru, takže jedem podem do mezery, ale hups je venku a zničen, mám ještě jeden, tak repete, ten už dává hit. Soupeř střílí poměrně dost věcma, jednotka uteče, ale pod tam prostě o ten jeden milimetr je a tak mám 5bodů v kapse.

Tau, čekající na vypuštění
Uvolňuju střed, když složitě attakuju jednotku ghostkeel a rozdrbuju je na první dobrou. Soupeř otáčí zbylé zbraně po command squadě, ta přežije i zásahy D zbraněma,ačkoliv zbývá jen kaplan, jeden borec a Korsaro.
SS je postavená dost nešikovně a tak do ní otáčím všechny gravy, co jsou v dosahu. Dávám ji asi za tři woundy, pak přijede Korsaro a spol a další přidávají, poslední člen command squady umírá, ale zůstáváme v boji. Tak nějak dočišťuju, co můžu, nasleduje další fáze boje, Korsaro dá SS Instant a pro jistotu za tři životy (na což upozornil přísedící Václav, díky).
Soupeř je hodně zkroušený, a tak kvůli času končíme ve 4. kole. Soupeř má 17KP, já zase 20 karet, tak nějak na stejno s ostatníma bodama a nečekaně vítězím 11:9.
Na druhou stranu zpětně můžu říct, že tu šla udělat spousta věcí jinak z mé strany a možná jsem ho mohl potrápit mnohem víc. Třeba dread mohl jít pěšky, rhina víc scoutovat do stran aby hrozili Riptidě, culexus mohl být agresivnější…
Celkově končím třetí, což je pro mě naprosto úžasné v konkurenci armád, co na místě byly. To, že jsem poslední hru mastil a nehrál dost agresivně a spíš body chránil a nešlo mi to, mě nakonec mrzet nemusí, protožena druhé místo jsem stejně ztrácel asi 15 bodů. Můj soupeř z poslední bitvy i přes prohru nakonec skončil první. O to víc mě těší to, že jsem ho porazil.

A zasloužená odměna!
Sumasumárum k armádě
Mám z té gladiusky takové rozporuplné pocity, ne že by mě úplně nebavila, ale ta armáda má v podstatě jen dva triky, je nás hodně a zabírám rychle karty.
Nejvíc mě zklamal asi dread, buď jsem ho hrál blbě, ale krom druhé bitvy nic moc nedělal, Culexus v těchto podmínkách byly taky vyhozené body, druhá command squada s meltama by možná byla lepší, nebo možná parta vlčích priestů…
Komentáře