Rumory
Novinky v 8.edici CZ
25.4.2017Kamarád Jakub si dal tu práci a přeložil pár větiček z přepisu dnešního GW videa. Tak tady to je:
„Přátelé a kamarádi,
Osmá edice se nám blíží mílovými kroky a v návaznosti na živé Otázky a Odpovědi s GW bych vám rád přinesl nějaké novinky, které se nás budou týkat. Mě samotnému se drtivá většina líbí, ale jak se k tomu postavíte nechám na každém z vás. Každopádně je tato doba jedním z nejzajímavějších období W40k a sám jsem zvědavý kde to skončí.
Nuže dost bylo řečí a pusťme se do novinek:„
– Jakub aka Dreg –
- všechny modely dostanou novou statistiku M, která bude určovat jak daleko se mohou pohnout.
- Kdo vyhlásí a provede úspěšnou zteč ten bude v prvním kole souboje útočit jako první. V následujících kolech to bude podle iniciativy jako dosud.
- Změní se morálka. Místo toho aby celá jednotka utíkala bude dostávat další zranění (to reprezentuje jednotlivé vojáky kteří utíkají z boje a postupující paniku)
„Dále tady mám překlad QnA z dneška (24.4.2017). Je to spousta informací, ale rozhodně to stojí za přečtení.“
Q: Jaká budou nová pravidla pro vozidla a jejich pancíř?
A: Pancíř nebude samostatná statistika. Všechny modely budou používat jednotné statistiky. Velké tanky se budou zraňovat (všechny mají tabulku co se bude s přibývajícím zraněním dít). To bude pro každý model jiné. Díky tomu zůstanou vozidla na stole déle. Síla a Tvrdost bude fungovat tak, že vše půjde poškodit vším.
Q: Zachová si každá armáda svůj specifický herní styl?
A: Ano, snažíme se zanechat herní styly stejné

(Ta holka vypadá divně…)
Q: Bude stále hra používat šestistěnné kostky?
A: Ano, bude.
Q: Jaká bude herní doba pro např. dnešních 1500 bodů?
A: Hry v současné době trvají tak 3 hodiny 30 minut jak nám potvrdil turnaj družstev na letošním Adepticonu. Hra na 1500 bodů by měla trvat kolem 90ti minut. Hra obecně by se měla pohybovat kolem dvou hodin.
Q: Bude možnost spojit narativní hraní s vedlejšími hrami jako např. Shadow War Armageddon?
A: Určitě. Chystáme spoustu kampaní, válečných zón a spoustu dalších možností jak ovlivnit galaxii W40k.
Q: Budou nějaké modely – miniatury, nebo terén, které nedostanou v nové edici pravidla?
A: Ne, počítáme se vším
Q: Velitelské body (Command Points)? Co nám o nich můžete říct?
A: Kdo ztečuje, útočí první, armády mají svůj herní styl. Jedním z nových mechanismů jsou velitelské body, pomocí kterých stavíš armádu. Podle velikosti armády generuješ množství velitelských bodů (přehozy, boj podle iniciativy už od prvního kola boje na blízko, atd…). Jsou cenným taktickým elementem a jakmile ti dojdou tak jsou prostě pryč. Další body najdeš v různých kodexech (viz níže). Velitelské body například nebudou jen definovat jestli je to armáda vesmírných mariňáků, ale jaký druh armády vesmírných mariňáků to je.
Tabulka Organizace (Force Organisation Chat) se týká základní a kompetitivní hry. Máme připravených kolem 14ti různých tabulek.
Q: Odejdou s novou edicí kodexy?
A: Ne, ale s novou edicí dostanou všichni kodex nový.
Q: Odejdou s novou edicí šablony (templates)?
A: Ano, už se podle nich nebude hrát.
Q: Jsou velitelské body nějak omezené?
A: Ano, max jeden na fázi a dle formace.
Q: Byla nová edice vůbec testovaná?
A: Ano a ne málo. Ve spojených státech Frontline, Nova a Adepticon otestovali úplně všechny jednotky ze všech kodexů.
Q: Jak se dostanu k pravidlům pro svoji armádu?
A: Všichni dostanou nová pravidla v den vydání nové edice. Vycházet bude pět knih, ale už ten den budou k dispozici zdarma digitálně. Všem jednotkám jsme změnili bodování a všechny prošli testováním. Až vyjde kodex dostanete všechny informace, včetně velitelských bodů, speciálních pravidel atd…
Q: Oslabíte přesílené jednotky?
A: Otestovali jsme všechny jednotky ve hře. Až se to spustí tak tato edice bude zatím to nejvyváženější co jsme kdy měli.
Q: Bude se kompetitivní hraní pravidelně aktualizovat?
A: Ano. Díváme se na to jak se to udělalo s AoS. Knížka bude vycházet ročně a bude upravovat všechny tři herní formáty.
Q: jak budou fungovat pravidla zdarma?
A: Digitálně a ve všech našich obchodech, plus v nějakých vybraných partnerských bude omezená zásoba tištěných v den spuštění.
Q: Budete dělat aplikaci s Počítadlem Armád (army builder), jako v AoS?
A: Pracujeme na něčem podobném. Nebude k dispozici ihned při spuštění, ale krátce po tom.
Q: Uvidíme konkrétní turnajová pravidla?
A: Žádná specifická, ale formát pro kompetitivní hraní je pro to dobrý start i inspirace pro organizátory.
Q: Jak si můžeme být jistí, že máte na všechny ty modely a pravidla dostatek času?
A: Pracujeme na tom už dlouho. Začali jsme na tom s ostatními pracovat již před nějakým časem. S potěšením a důvěrou vám můžeme říct, že to bude skvělé.
Q: Jaké byly tři hlavní cíle designového teamu pro tuto edici?
A: Spousta cílů. Zaprvé vytvořit hru, která bude fungovat ve všech třech formátech. S příběhem jsme se hráli velice dlouhou dobu. Do popředí se tlačí bitva mezi Impériem a Chaosem, který v tuhle chvíli není tam kde by měl být. Chaos je pro galaxii rozhodně velkou hrozbou. Uvidíte jak se to bude vyvíjet v pár následujících letech. Za těch dva a kousek roků co tu je sedmá edice jsme od hráčů dostali spoustu zpětné vazby. S touto edicí jsme se OPRAVDU snažili udělat hru o kterou jsme si celou tu dobu psali a říkali. Nasloucháme a snažíme se odškrtnou všechna políčka která jste chtěli.
Q: Kdy vyjde nová edice?
A: Tento rok. Velice brzo vám k tomu budeme moci něco říct, ale ne dnes.
Q: Uvidíme více na Warhammer Festu?
A: S bezpečím vám mohu říct, že vám tam ukážeme něco více.
Q: S příchodem AoS jsme viděli jak spousta modelů zmizela. Stane se to samé se 40k?
A: Ne. Všechny frakce a modely které v současné době máme budou podporovány i v osmé edici.
Q: Budou body k dispozici od spuštění?
A: Ano a ne jenom jedny. Máme dva různé druhy, ty které znáte dnes pro kompetitivní hraní a pro Narativní hraní máme Úrovně síly (Power Level). Pro ty například nemá vliv vybavení. Jsou podstatně obecnější, jen pro legraci, ale aby to také mělo nějakou strukturu.
Kompetitivní hraní si zachovává bodovou hodnotu pro vozidla, zbraně a vybavení jak, jak ho znáte dnes.
Q: Nějaké frakce na webových stránkách chybí
A: Nové stránky se na to dívají z narativního úhlu pohledu. Všechny frakce tam stále jsou (Například Astra Militarum vs Tempestus Scions). Ten pohled je jen na to nejvyšší vrstvu toho jak do sebe budou věci zapadat.
Q: Uvidíme nějaké nové frakce, které jsme předtím neviděli?
A: Ano, novinky jsou na cestě (pro spuštění nové edice)
Q: A co monstra? Bude je zranění nějak ovlivňovat?
A: Jak budou dostávat zranění tak budou slábnout, stejně jako vozidla. Je to velice zábavné a příběhové.
Q: Budou Boltery schopné poškodit tanky?
A: Ano. Vše lze poškodit vším, ALE nebude to vůbec lehké. Žádná statistika už nemá maximální hodnotu 10. Velké, těžké zbraně budou způsobovat vícenásobná zranění.
Q: Jaká bude podporovaná velikost armád?
A: Všechny velikosti. Kompetitivní hraní jde zhruba od 1000 bodů nahoru, Narativní od 1000 bodů až do nebes.
Q: Jaký model má největší počet životů?
A: Rytíři (Imperial knight) jich mají hodně, ale z hlavy si číslo nevybavuji.
Q: Budou jasně dané tabulky organizace (force organisation chart)?
A: Ano
Q: Budou spojenci stále k dispozici?
A: Ano, ale budou fungovat jinak. Bude to zabraňovat tvorbě Hvězd Smrti (Death Stars). Systém který zavádíme bude pracovat s klíčovými slovy (keywords) jako v AoS. Takže se to u některých jednotek nebude vyplácet, protože tam bude chybět ono klíčové slovo. Tím zajistíme, že schopnosti budou sdíleny s jednotkami se kterými sdíleny být mají.
Q: Budou ve hře Hvězdy Smrti (Death Stars?)
A: To je turnajový termín – obvykle je to výsledek díry v pravidlech a výsledku se kterým jsme nikdy nepočítali. Věci které příběhově nezapadají. Klíčová slova by nám měli pomoci to uhlídat. Tak budeme mít možné synergie podstatně více pod kontrolou.
Q: Bude boj na blízko zase použitelný?
A: Rozhodně. Je to velká součást hry kterou jsme v minulosti tak trochu minuli. Uvidíte tam nějaké změny.
Q: Bude nějaká výhoda když budu hrát jednu frakci?
A: Ano, rozhodně bude. Většinou ve formě Velitelských Bodů.
Q: Na co se nejvíce těšíte?
A: Nejvíce se těšíme na vaše názory. Chceme vědět jak moc jsme se trefili do toho o co si lidé psali.
Q: ForgeWorld Pravidla
A: Budou k dispozici stejně, ale ne nutně na stejném místě.
Q: Změní se příběh?
A: Nebudeme radikálně měnit co Warhammer 40k je, ale budeme pokračovat s příběhem a dávat světu větší hloubku.
Q: Lidé se ptají co mají dělat, pokud si koupili knihu pravidel / kodex relativně nedávno a teď už nebudou platné?
A: Vydáme všechno nové – naši lidé ze zákaznické podpory budou rozesílat poukázky za hodnotu nákupu v posledních osmi týdnech před spuštěním nové edice, pokud máte doklad o koupi. Pošlete email našemu teamu zákaznické podpory na stránce GW a oni to pro vás zařídí.
„A to je asi tak vše. Závěrem bych rád znovu řekl, že se mi drtivá většina líbí. Budou mi chybět templáty a pancíře vozidel, ale pokud bude vše ostatní fungovat, tak si myslím, že nás čekají vysloveně skvělé časy.
A jak vy se na to těšíte? Co se líbí a co ne? Chcete modely kupovat a nebo pálit? Dejte nám do komentářů vědět.
Dreg„
Komentáře