Český portál o wargamingu

Nejnovější příspěvky


/ 0

Unboxing

Age of Sigmar- Firestorm- Unboxing

4.10.2017

 

Pro Age of Sigmar vyšlá nová kampaň ! Boje v jednom ze smtelných světů AoS se přiostřují a to v ohnivém světě Aqshy.  Nicméně k tomu proč tu jsme.

Úvod

Udělejte si čaj nebo kafe, čtení článku vám chvíli zabere.

Krabice je to, jak jde od GW poslední dobou čekat, příjemná a velmi povedená. Kampaň je nastavená pro 2 až 4 hráče. Ideální délka kampaně je podle GW okolo 6 ti týdnu při jedné hře za týden. Ovšem je  to čistě na hráčích.

Strany- Je vlastně jedno jestli každý hráč bude mít jednu z frakcí nebo všichni stejnou. Na hře to nic nezmění. Ikdyž je samozřejmě lepší pocit, když se utkají všechny Aliance.

Příběh- Na území jménem Firestorm Plateu byly objeveny nové zdroje a mocný artefakt, který může pomoct tomu kdo ho získá zajistit pro sebe říši ohně. O artefakt ovšem má zájem spousta frakcí, o těch později. Tento arefakt je mocná Scepter of Fire, která kromě možnosti vyhrát kampaň poskytuje nemalé bonusy. Je ovšem potřeba ji vykovat a to není lehký úkol.

Příběh také představuje několik měst a warlordů co se nachází v říši ohně. Například obrovské „dvojité“ město Hammerhal jehož jedna půlka se nachází ve světe ohně, druhá je spojená bránou a nachází se ve světe života.  Co je zajimavé , že v těchto městech žijí různé rasy pohromadě. Elfové, trpaslíci, lidé, Stormcasti…

„Tahy“- Hra není na tahy jak by se dalo čekat. Ale hráči prostě vyzívají ostatní k boji o určité území na kterém se domluví. Takže žádné postupné   území, držení linie a dalších věcí. Pokud se hráči na něčem nehodnou řeší se to hodem a kdo hodil víc rozhoduje.

Po otevření na vás čeká obvyklý stuff pro deskovku, kartičky, pravidla, nálepky a herní deska… Počkat tohle je ale kampaň pro Aos na co deska? Jednoduché, kampaň se odehrává primárně na herní desce. Hráči zabírají různé území a na nich můžou stavět budovy a získávat posily pro svou armádu. Také se na desce nachází 3 území, která umožnují hráči na nich ovlivnit dění na mapě a případně i vyhrát celou kampaň.

Hrací deska

Deska má kvalitní potisk a je optimálně robustní. Jediné co by šlo vytknout je že mapa působí prázdně. Uprostřed jsou nějaké hory, na krajích voda. 3 důležité území mají na sobě art znázorňující co na nich je.  Tím ale zajmavost mapy na první pohled končí. Na druhou stranu během kampaně bude na mapě spousta znaků obrázku a dalších věcí co to nahradí. Navíc každé území poskytuje jiný efekt pokud na něm probíhá boj.

Další se podívejme na karty. Karet je vlastně 6 typů.

Domain karty

První typ karet. Ty má každý hráč své (barvy mají podle Grant aliances) Na začátku hry začíná hráč se základními  a může získat další. Tyto karty využívají hráči před bojem pro získání různých bonusů do následujícího boje.  Karty je také možné prodávat a měnit s ostatními hráči.  Poskutují jakýsi „deckbuilding“ prvek do hry.

Před bojem si hráči ze svého balíčku nalížou Domain katy. Ty poté postupně hrají a sčítají si bonusy co za ně mají. Bonusy jsou následující:

Muster points– Každý vám přidá 100 bodů na stavbu armády do maxima 20. (2000 bodů) Takže pokud má protivník o 5 více muster pointů hraji proti přesile 500 bodů.  Hra se tedy pohybuje kdekoliv od 100 bodů do 2000.

Strategy points- Mají 2 využití. Před hrou je hráči potají sází proti sobě. Ten co vsadil více je útočník (což je neskutečná výhoda) Ovšem body co takto vsadíte jdou jako bonus nepřítely na konci boje. Takže je potřeba si sakra rozmyslet kolik vsadíte.

Druhé využití je hraní Stratagemů a re-rolly během hry, podobně jako ve 40k. Ve zkratce. Během hry můžete použít jeden SP na re-roll jedné kostky za fázy. Nebo před hrou můžete vybrat stratagemy které chcete během ní použít. Ty si napíšte tajně na papír a vyhlásíte že ho používáte když potřebujete.

Jak jde vidět každá karta dává jiné množství bonusů a je potřeba si dobře rozmyslet co potřebuji nejvíce na boj. Může se mi stát že budu mít o 300 bodů více v armádě, ale protivník mě první prakticky vyvraždí protože vsadil na to že bude útočník.

Ostatní karty 

Tyto karty jsou v jednom balíčku společném pro všechny hráče. Jsou 4 různé

Glory points– Jeden ze 2 způsobů jak vyhrát hrů. Kdo první  získá 30 Glory pointů vyhrává kampaň.

Secret objective– Každý hráč si na začátku kampaně vytáhne 3 a jeden si nechá. Pokud ho splní ohlásí po boji že ho splnil, získá Glory pointy a vytáhne si nový.

Build points– Využívají se na stavění základen a posádek, které vám poté poskytují bonusy, ve formě Muster pointů, pokud bojujete na jejich nebo sousedním území.  Také vám zabrané území poskytují Glory points.  Naštěstí budov není moc, takže se z toho nestává deskový Total War.

Strategic– Karty které vám umožnují získat bonus do boje pokud drží určité území, nebo vlastníte artefakt etc…

Hráči mají své karty, nechávají si potají objectivy, staví si balíček.  Ale jak se nezamíchají při transportu/balení hry? To si mám pamatovat které Domain carty jsem měl? Naštěstí i na tohle GW myslelo. A každá aliance dostane svou vlastní podepsatelnou barevně odlišenou obálku, kde si hráči nechávají své karty pokud zrovna nehrají Firestorm. Není nějak extra pevná, ale pro účely hry stačí více než dostatečně a grafitcky jsou provedeny na výtečnou.

Nálepky

Předposlední věc na kterou se podíváme jsou nálepky. Které jsou podle mě jeden z nejpovedenějších prvků celé krabice.

Jak vidíte nálepek není úplně málo. jsou barevně označené pro každou Alianci. Slouží primárně k označení vlastněných území, postavených budov a úvodní pozicím aliancí. Případně k neustále se měnící pozici Realmgates. Nálepky jsou rozhodně vydařené jak provedením tak artem. Na mapu krásně sedí.

Nálepky na desku. Proč? se zničí…

Tady se Gw vytáhlo snad nejvíc. Každá nálepka jde použít opakovaně! Prostě ji odlepíte ze sheetu a umístite na herní mapu. Poté ji prostě opatrně odstraníte a vrátite na sheet. Nikde žádné stopy, žádná zničená deska.  Musím říct že kluci o tom nevěděli a jejich výraz když jsem nálepku dal doprostřed mapy a poté ji jen tak odlepil stál za to.

Upřímně nevím čím přesně to drží. Asi magie Tzeenche… Nicméně na čele drží bezproblému taky… Poctivě otestováno. Při opatrném používání vydrží pěkně dlouho.  Také si myslím že po pár kolech kampaně bude mapa pěkně plná.  Hlavně nálepky vypadají jako by na desce byly od začátku a krásně zapadnou.

Kniha

Na té není zase tolik co vymýšlet. Typická Gw knížka. 65 stránek nadupaných spousta pěkného artu a flaffu. Začínáme příběhem Firestorm Plateu, následuje příběh jednolivých měst. Obrázky jejich armád.

Spojené armády elfů, trpasliků, Stormcastů a normálních lidí bych rozhodně nebral na lehkou váhu….

Spojené armády elfů, trpasliků, Stormcastů a normálních lidí bych rozhodně nebral na lehkou váhu….

Kniha samozřejmě obsahujé také mise a pravidla pro kampaň. Najdeme tam všechno co potřebujeme. Na pravidla a hraní samotné kampaně se podíváme v samostatném článku, takže se tím nebudu příliš zaobírat.

Co rozhodně stojí za zmínku je možnost dát Alliegence. Ten za koho bojujete novým frakcím, nacházejícím se v říši ohně. Takže moje armáda třeba upírů může používat svou standartní aligence schopnost a její bonusy. Nebo se rozhodně bojovat za místního upířího korzára Varkose Varactyra. (ano je tu upíří pirát !) Ten jim na oplátku poskytne možnost použít jeho lodě a během boje náhle vpadnout nepříteli do zad a ještě ho vyděsit tou hrůznou podívanou. Nových frakce je v knize 9, včetně posla samotného Archaona! Každá samozřejmě přijme pouze určité frakce. Přece se nebude upír zahazovat s nějakým Elfem! Tady mají Stormcasti obrovskou výhodu, protože můžou dát aligence sedmi z devíti možností(náhoda? nemyslím si), takže je opravdu z čeho vybírat.

Zhodnocení 

První dojem je rozhodně pozitivní. Je tu vše co by člověk od kampaně mohl chtít, a přináší do hry mnoho strategických prvnků. (za které bych se nezlobil i při normálním hraní) Ať už nové aligence, stratagemi, nebo hromadění a měnění karticek. Zábavnost hry se ovšem bude odvíjet od toho s kým ji hrajte. Proto aplikujeme Kačerovo 1. pravidlo wargamingu. Nehraj s blbci. Prakticky všechny konflikty v kampani je možné vyřešit dohodou nebo kostkami. Na nějaké prolémy v pravidlech nebo mezery jsem zatím nepřitel, ale myslím že jich tam příliš nebude.  Za 1430, kolik stojí Firestorm v OD, rozhodně stojí. Zvlášť pokud máte kamarády a koupíte ji dohromady….

„Negativní“ je zatím jediná věc. Deska je relativně těžká a rozhodně není možné ji jen tak pověsit někam na nástěnku, takže po každém setkání ji je potřeba zabalit. Na druhou stranu hra s tím od začátku počítá a je na připravená.

 

Blížíme se ke konci.Příští týden budeme s kamarády začínat a pokud mi to čas dovolí rád bych napsal i první dojem z kampaně, stejně jako samotná pravidla a průběh kola. Jelikož jsem byl nedobrovolně- dobrovolně zvolen za člověka co bude umět pravidla a říkat ostatním co dělat asi to nebude problém.  Děkuji že jste došly až sem a příště se spolu podíváme na pravidla a samotnou hru. Na konec dávám seznam stratagemů, kdyby někoho zajimal.

P.S. Omlouvám se za nepříliš kvalitní fotky, mobil stávkoval a všechno je opravdu lesklé.

Komentáře

Zatím nejsou žádné komentáře.