Český portál o wargamingu

Nejnovější příspěvky


/ 0

Reporty

Kubis jede na Ogr Cubb

1.5.2018

Bylo nebylo, vyrazila banda zelených mužíku na Ogr Cubb. A s sebou táhli na kolečkách dvě fortifikace. Konkrétně jsem tedy na turnaj šel s tímto:

++ Battalion Detachment +3CP (Orks) [77 PL, 1518pts] ++

+ Flyer [14 PL, 282pts] +

Blitza-bommer [7 PL, 134pts]: Big Shoota [6pts], 2x Supa Shoota [20pts]

Dakkajet [7 PL, 148pts]: 6x Supa Shoota [60pts]

+ HQ [11 PL, 191pts] +

Big Mek in Mega Armour [7 PL, 129pts]: 2. Inspiring Leader, Kombi-Skorcha [19pts], Kustom Force Field [20pts], Power Klaw [13pts], Warlord

Weirdboy [4 PL, 62pts]: 3. Da Jump

+ Heavy Support [43 PL, 940pts] +

Deff Dread [15 PL, 302pts]

. Deff Dread [7 PL, 151pts]: Dread Klaw [15pts], Skorcha [17pts]

. . Pair of Klaw Arms [45pts]: 2x Dread Klaw [30pts]

. Deff Dread [7 PL, 151pts]: Dread Klaw [15pts], Skorcha [17pts]

. . Pair of Klaw Arms [45pts]: 2x Dread Klaw [30pts]

Killa Kans [16 PL, 362pts]

. Killa Kan [57pts]: Big Shoota [6pts]

. Killa Kan [57pts]: Big Shoota [6pts]

. Killa Kan [61pts]: Grotzooka [10pts]

. Killa Kan [61pts]: Grotzooka [10pts]

. Killa Kan [63pts]: Rokkit Launcha [12pts]

. Killa Kan [63pts]: Rokkit Launcha [12pts]

Meka-Dread [12 PL, 276pts]: Kustom Force Field [20pts], Rattler Kannon [16pts], Rippa Klaw [35pts]

+ Troops [9 PL, 105pts] +

Gretchin [3 PL, 36pts]: 12x Gretchin [36pts]

Gretchin [3 PL, 36pts]: 12x Gretchin [36pts]

Gretchin [3 PL, 33pts]: 11x Gretchin [33pts]

++ Fortification Network (Orks) [18 PL, 380pts] ++

+ Fortification [18 PL, 380pts] +

Plasma Obliterator [9 PL, 190pts]: Plasma Obliterator [40pts]

Plasma Obliterator [9 PL, 190pts]: Plasma Obliterator [40pts]

++ Total: [95 PL, 1898pts] ++

 

Prostě moje klasická variace na dread mob, doplněná obliterátory, stíhačkou a bombardérem. Moc to nefungovalo, ale byla zábava s tím hrát a to se počítá. Za mizernou fotodokumentaci se omlouvám, musím konečně pořídit nějaké schopnější zařízení.

Hra první, Karudal

Hned první hru musím hrát “do kopce” – mise dává postih na střelbu a to v mém případě bolí opravdu hodně, zvlášť, když Honza má na stole Dark Angely a Darkshrouda, takže za těchto podmínek obliterátory (a nejen ty) trefují část jeho armády na 7+ . To není úplně ideální stav. Naštěstí se alespoň hraje na čtvrtinky, takže stavím většinu věcí dopředu, fortifikace plácnu na objectivy (dva jisté bodíky na konci každého kola) a hurá na to.

Podaří se mi začínat, takže okamžitě vyrážím kupředu a dakkajetem likviduji skupinku neopatrných scoutů, kteří se snaží zabrat objectiv. Což je asi tak nejúspěšnější část mého kola. Bombardér neudělá skoro nic a groti, které šaman prohodil warpem směr nepřítelem držený objetiv, nic nenaběhnou a ještě utrpí těžké ztráty, protože hned po dopadu dostanou dávku plasmou. Světlicí (strategem z mise) nasvěcuji raketometčíky a posílám jim pozdrav z obliterátorů, ale pětky odmítají padat a mariňáci tak jen stojí a dělají na groty neslušné posunky.

Nepřítel se moc nerozmýšlí a v reakci na moje patetické kolo posílá dopředu valnou většinu armády. Takže tu máme spoustu motorek řítící se na dready. Za mě dobrý.

Charge!

Kany dostanou salvu a už to moc dobrý není. Navíc mi letadlo odstřelí šamana, kterého jsem neopatrně nechal moc vzadu. Smutný příběh. O dost radostnější je potom charge na dreada, protože soupeř značně podcenil schopnosti chodítka a de-facto si nechal rozfrézovat většinu motorek.

Hide and seek

Tím ale moje štěstí končí, protože s nepřátelským letadlem nedokážu udělat vůbec nic, kany jsou na kusy, dreadi značně nahlodaní a konec hry v nedohlednu (konec druhého kola). Nevzdávám se a snažím se uhrát alespoň nějaké body, byť mi kostky hází klacky pod nohy. Poslední zbytky grotů umírají, obliterátory se bortí. Karudalovi na konci hry na stole zůstávají charaktery, letadlo a pár mariňáků, mně nic. Na body jsem ale něco málo uhrál, takže hra končí 2:11 pro něj. Mohlo by být hůř. Navíc to byla zábavná hra a prohra mi zajistila, že další hru nepotkám žádné kombo.

Hra druhá, Genda

Tak na tohle jsem se velice těšil, pěkná fluffy orčí armáda, docela podobná té mojí. Až na to, že Gendovi groti stále trpí pod útlakem svých větších “příbuzných”. On sice tvrdí, že se mají dobře, ale to by mohl říct každý a tak jim vyrážím ukázat, jak vypadá pravá svoboda.

Já myslel, že barikády se měly budovat na mé straně…

Hraje se relic, v našem případě reprezentován grotím poklopem – moji chlapci se snaží podkopat za nepřátelské linie, aby tam mohli rozdávat revoluční letáčky, a orkům se to holt nezamlouvá.

Začínám, chodítka běží vstříc nepřátelským chodítkům, letadla vyrážejí rozsévat smrt mezi utlačovateli a grotíci se choulí ve fortifikacích a přemýšlejí, jak napáchat co nejvíc škod a zabít co nejméně “těch druhých” grotů. Nakonec se dohaduj tak dlouho, až jeden nedočkavec bez nějakého většího míření zmáčkne červené tlačítko a odpálí tak nepřátelskou plechovku. Snad jim teď dojde, že by se měli přidat na naši stranu.

Vstříc utlačovatelům!

Nedošlo jim to. Nepřítel mi vyráží naproti svými chodítky, orkové se po střelbě z dakkajetu tlačí do bezpečí ruiny a pár motorkářů se mě snaží objet zprava. Warboss a jeho kamarádi si zatím vezou zadky v náklaďácích a dělají, že tam nejsou. Moji groti dělají z kráteru neslušné posunky na motorkáře a doplácí na to – naštvaní orkové je smetou salvou a ti, co to náhodou přežijí, prchají z bojiště. Zbytek Gendovi střelby nenadělá skoro nic, stíhač hravě uhýbá střelbě z flaku a mek hbitě opravuje poškozeného dreda.

Bombardér nalétává na nepřátelské kany, jednu zničí a další těžce poškodí. Groti stále nechápou, že jsou na špatné straně barikády a zarytě se odmítají přidat k mým silám. Posádka jednoho z obliterátorů opouští svůj post a vydává se obsadit pozici u poklopu. Pilot meka dreadu jde pomstít své padlé kamarády, vyprázdní zásobník do motorek a po cestě ještě rozšlape pár orků. Chodítka naběhnou, kov skřípá, posádky úpí a do toho tiše popraskávají hořící kany. Nepřátelský meka dread padá pod náporem mých dreadů, kany na tom nejsou o mnoho lépe. Revoluční síly vítězí, byť za cenu ztrát na grotích životech.

Najednou se odněkud vynořují dva náklaďáky plné orků – warboss se rozhodl zasáhnout a ukázat mým revolučním silám zač je toho power clawa. Ke své smůle ale podcenil sílu revoluce a jeho kousky nebudou squigy muset ani moc kousat.

Tedy vítězství! Viva la grot revolution!  Ale za jakou cenu… revolucionáři procházejí bojiště a smutně koukají na hromady mrtvých grotů. Takhle si to nepředstavovali… Snad alespoň letáková kampaň zabere a příště budou Gendovi groti stát na té správné straně barikády.

Dle očekávání velice milá hra, ve které to ale soupeř opravdu těžce nenaházel a já tak vyhrávám 13:0.

Hra třetí, Grigorij

Dohání mě karma za masakr z předchozí hry a tak jsem teď postaven před čtyři kenchty. Mám tušení, že to bude velice rychlá hra.

Byla.

Sice jsem na začátku většinu jednotek schoval za skálu, abych se vyhnul první salvě, ale nakonec si pro mě stejně došel a během půl hodinky bylo po všem. Skóre 0:13 a alespoň mám čas jít očumovat ostatní stoly.  

Ty máš ale velkej meč…

Hra čtvrtá Kuba

Neděle pro mne začíná docela zábavně, protože se budím a zjišťuji, že se hraje už od osmi a ne od devíti, jak jsem si původně myslel. Super. Bleskem do sebe házím snídani a vybíhám směr metro. Stíhám to tak akorát na čas a ukazuje se, že nejsem jediný, kdo nečte časový harmonogram, opozdilců je víc.

Na první nedělní hru proti mě stojí armáda Wolfů s velkým zlým létajícím popelářem (fakt tu věc nemám rád) a vzhledem k tomu, že s Kubou hrávám skoro každé pondělí, přesně vím, co mne čeká.

Dreadi běží kupředu a zbytek se snaží postřílet co nejvíc longfangů schovaných v ruině. Nepříliš úspěšně. Oponent přesně ví, na co se zaměřit a tak mi v prvním kole odpaří oba dready. Au.

Nějak nám to prořídlo

Kany naběhnou nepřátelského dreada a zasypou ho útoky, ale ten zmetek je zatraceně rychlý a vyvázne bez škrábnutí. O plechovkách už se to říct nedá. Naštěstí alespoň mekadread má dobrý den a tak z razorbacku zbývá jen hromádka pokrouceného kovu, byť se spoustou naštvaně vypadajících vikingů kolem.

Šaman už se na ty jatka nemůže dívat a snaží se zasáhnout, jen aby se maličko přepočítal, povolal na pomoc poněkud víc sil warpu než zamýšlel a nechal se rozmáznout na placku. Jako třešničku na dortu si Kuba díky tomu nepovedenému kouzlení plní kartičku za zabití psykera. Super.

Grotích jednotek na stole pomalu ubývá a zelení mužíci jsou čím dál víc nesví. Když se řítí k zemi i dakkajet, je toho na ně už moc, sahají po pistolkách a pálí po letadlu. To kupodivu zabírá a za stroje se začíná kouřit. Na to, aby šel k zemi to ale nestačí.

Dogfight! …skoro

A to je tak nějak všechno, obliterátory postupně vybuchují a sic s sebou vezmou ještě pár vlků, pořád to nestačí. Hru tedy opět končím s prázdným stolem. Něco málo se mi ale uhrát povedlo, takže nakonec opakuji výsledek z první hry – 2:11.

Hra pátá, Ulrik

Na poslední hru dostávám opět wolfy. Sice je tam tentokrát víc zvěřiny, ale jinak stále velké zlé letadlo a nepříjemní longfangové. Jako bonus se mi povede opravu hodně špatně umístit objectivy, takže můžu fortifikací zabrat jen na jeden bodík. Nepříjemné, ale můžu si za to sám.

Hra moc slavně nezačíná, v prvním kole se skoro nic nestane – vlčí letadalo pálí po bombardéru ale většina jde mimo, já se zase snažím zlikvidovat longfangy a žalostně selhávám (i přes střelbu obliterátorů tam nakonec zůstali stát celou hru). Šaman posílá groty zabrat objectiv, překvapivě se mi po skoku povede i naběhnout do skupinky mariňáků, kteří ten bod drželi předtím. Jeden dread padá na střelbu longfangů, druhý charguje vlky, které jsem ovšem těžce podcenil. Mají tunu útoků a tak mě tenhle krok docela dost bolí. A to ani nemluvím o souboji vlci vs. kany. Nakonec jsem je sice upižlal, ale to už jsem měl v zádech spoustu dalších nepříjemností, takže to vlastně žádné vítězství nebylo.

Spousta zlých pejsků

Mezitím vlčí kavalerie umlátí meka dreada, 3++ je ošklivá věc, a mně tak na stole zase zbývají jen ty baráčky plné grotů. Holt T9 a 20W je znát. O dvě kola později už tam nejsou ani ty baráčky, přičemž tentokrát jsem neuhrál vůbec nic a hra končí 0:13. A to i přes to, že Lukáš zapomněl na rezervy a já mu tak bez práce zrušil asi 300 bodů armády.

Závěrem

Nakonec tedy končím turnaj s 17 body a už tak nějak tradičně si odnáším ocenění za nejhezčí armádu (podobně jako na Magor Riftu byl za armádu oceněn i Zumikito).

Celý turnaj se nesl v pohodové atmosféře a všechny hry – dobře, až na tu proti knechtům, ale co se dá dělat – jsem si užil. Zázemí bylo sice trochu slabší v porovnání s VxT a Magor Riftem, ale ve výsledku jsem zjistil, že mi ke štěstí bohatě stačí chleba se sekanou, takže to vůbec nevadilo a na příští OC rozhodně zase rád zavítám.

Nadšený gamer, primárně Warhammeru....a milovník piva

Komentáře

Zatím nejsou žádné komentáře.