Reporty
Dreg jede na Magor´s Rift III !
6.11.2018Na Rift v Plzni se vypravil i Dreg…Děkujeme za report a zbytku přejeme pěkné čtení! /Katcher
Cesta to byla dlouhá. 4 hodiny tam, 4 zpět, minimum spánku, ale stálo to za to. Podzimní Magor Rift 2018 pro mě byl vůbec první a musím říct že jsem byl velice příjemně překvapen a moc jsem si to užil. Dobrá parta, dobré jídlo a dobré prostory. Viděl jsem zase po hodně dlouhé době lidi, které jsem od konce Grillhammeru a CSE vůbec nepotkal a jsem za to rád.
Pocta Ortelu a předání posvátné čapky byl mazec a ač jsem se snažil usnout tak pustit do reproduktorů Patnáctiny o půl čtvrté ráno, to se asi opravdu může stát jen na Magoru. Následoval plukovní budík o půl šesté ráno (courtesy of Elden), takže pokud na příští akci uvidíte Eldena viset za nohy z koše na basket, víte proč. Ale to už se dostáváme k prvnímu hernímu dni a popravdě jsem si myslel že mě ta noc zničí víc.
Na magor jsem si přivezl svojí custodí strike force s tím, že jejich cíl je vletět do té nejtužší bitvy a zkusit z toho impérium vysekat.
Dva kapitáni, jeden na motorce, Druhý (Warlord) pěšky se sekerkou. 3 bloby pěších custodů (po dvou štítech v každé), Vexilla -1 na hit, trojice motorek, Venerable Contemptor dread s rotačákem a Telemon Heavy Dread s dvěma akcelerátor kanóny.
Z minula víme že se impérium dostalo do těch partií kam slunce nesvítí tak je načase ho zkusit odtamtud dostat.
Hra první: Kurgan, Kharnovi Bawksboyz, Pevnost
To jsem netušil do čeho jsem se dostal. Začal jsem číst pravidla mise a bylo mi hned jasné že jsem zašel do čtvrtí kde jsem neměl co dělat. Hrálo se po diagonále, objectivy v zemi nikoho. Háček byl v tom, že pokud se jakákoliv pěší nebo moto jednotka pohnula mimo zónu obránce tak se hodí D6 za každý model a na 1 je model odebrán ze hry. A jak se ukázalo tak ačkoliv je Powerarmor mocná zbraň, na sídliště Chánov prostě nestačil.
Custodi se postavili na okraj svojí zóny a zabrali kolik objectivů jen šlo. World Eaters se s těmito problémy nemuseli zaobírat a jejich vozová kolona se za podpůrné palby predátorů pustila vpřed směrem ke zlaté falanze v dálce. Jediné rhino s těmi nejklidnějšími muži se vydalo dozadu zabezpečit objective.
Telemon se pokoušel zbrzdit vlnu kacířů, ale dělení palby se nevyplatilo, čímž většina nepřátek dojela ačkoliv ve vozidlech měli pár oken navíc. Nečekaně nad štítovou hradbou proletěl drak s cílem napáchat co nejvíce škod, což se mu trochu nedopatřením povedlo. Plamenomet v tlamě mu k ničemu moc nebyl, ale padat dovedl tak obratně že celou vahou zalehl custodího warlorda a vyřadil ho z boje.
To co následovalo byl masakr. Červená vlna narazila do zlaté zdi a začala jí rozebírat cihlu po cihle. V průběhu toho se vojáci z obou stran ztráceli v temných uličkách aby je už nikdy nikdo nenašel a pokud ano tak v trenýrkách a s chybějící ledvinou. Tady se ukázalo jak je obtížné házet 3++ a chaos získal jasnou převahu.
Obrana se hroutila jako pražské lávky a tak posledním bodem vzdoru bylo zničení Hellbruta a zoufalá zteč posledního motorkáře s jedním životem, který s výkřikem “Tora! Tora! Tora!” vyřadil Kharna z boje. Následovalo už jen začištění a zkáza byla dokonána.
Wipe.
To nám ten Magor pěkně začíná. První kolo bylo pro impérium blamáž. Nutno ale poznamenat že ostatní strany na tom nebyli o mnoho lépe, takže jak vidno se do toho masomlýnku všichni pustili s vervou. Ale to už je čas na druhou hru.
Hra druhá: Thisismiee, Dakkanidi, Továrna
Tentokráte mise přála více mě. Na bojiště se slehla tma že by se dala krájet a balit do krabic. Pro Custody to byla šance provést noční přepad v chrámu práce a získat tak výrobní převahu na stranu impéria. Nebozí brouci netušili do čeho jdou. Pěší formace si to v klidu pochodovala tmou zatímco se masa chitinových těl zakopala v rohu, připravená zničit vše co jim vejde do rány.
Custodi vedli útok motorkami po křídle zatímco se hlavní linie připravovala na frontální útok a Telemon se pokoušel kanóny redukovat důležité cíle. Devastující kanonáda a následná zteč zarazila motorky hluboko do broučího boku a chtě nechtě se ocitli na ráně. I přes snahu přežít kterou by jim záviděl i Bear Grills hrdinně padli obklopeni mrtvými těly svých nepřátel. Z nebe se snesl Tyrant vyřadil osamělého kapitána na motorce z boje. Tuto laskavost mu v následujícím kole oplatil Contemptor.
Brouci stříleli ze všeho co to šlo i nešlo, ale bylo to marné. A s pohledem na to jak se zlatá vlna plně opírá do jeho řad a tlačí je usilovně ze stolu se protivník rozhodl že to dál nemá cenu a brouci se dali na útěk.
Ještě tam někde byl démon, ale ten jen dostal zbloudilou kulku a dál si ho v zásadě nikdo nevšímal.
Výhra.
To šlo o poznání lépe. Ale uznávám že ta mise byla pro brouky boj do kopce. Tedy jako lézt na olejovou horu v neoprenu. Ale znamenalo to výhru pro impérium. A i na ostatních bojištích se relativně dařilo. Situace se pomalu začíná obracet ale bylo potřeba neusnout na vavřínech a na mě čekala třetí hra.
Hra Třetí: Bonifác, MLG Alaitoc Eldaři, Město
Při třetí misi jsme ,když se na to zpětně podívám, zapomněli na pravidlo MW pro pěchotu v ruinách. Popravdě by to asi bolelo více eldary kteří se v nich schovávali celou hru, ale to už je jedno. Asi jsme se dostali do nějaké klidnější čtvrti.
Eldaři se do hry pustili víc konzervativně a začali. Ale diktovat podmínky boje se jim nedařilo tak jak by si představovali. Zlatá orlice zářila a eldaří trefa nebyla taková jak soupeř potřeboval. Ačkoliv Custodi dostávali zásahy snad odevšad, T5 se ukázala mocným pomocníkem a protentokrát mě můj velký save podržel.
Pěší vlna se vydala po levém křídle kdežto motory po pravém s cílem vysvětlit eldařím hraničářům že tady je krakonošovo. Mezitím Telemon koncentroval palbu na eldaří vozidla a serpenty se přesvědčili že ani -2 na hit nestačí a Farseerova pimpkára šla k zemi.
Eldaři na to reagovali promptně a bušili do zlatých hochů jak to jen šlo a ač toho hodně vydrží tak se jich mnoho poroučelo k zemi. Do toho provedli eldaři zákeřný manévr kdy se eldaří kráčedla a hraničáři dostali našim hrdinům do zad. Nechráněný Telemon vypadal jako zranitelný cíl, ale salva z kráčedel ho sice poškodila ale ne vážně.
Naštvalo ho to ale pořádně, takže se otočil a opětoval palbu tak mohutně že z vozidel co ho měla přepadnou nezbylo zhola nic. Když si toho co se děje všiml kapitán na motorce, otočil a vydal se zpět zahrát si s eldařími hraničáři “majzni krtka”. A docela se mu to dařilo. Zato zlatá vlna byla v problémech. Postup je stál hromadu mužů, ale už bylo pozdě na to si to rozmyslet a tak do ruiny obsazené eldary vletěli plnou rychlostí. A dopad to byl drtivý. Z ruiny létaly boty, helmy, eldaří hrudní pláty na všechny strany až zůstal jen sám Farseer ze všech stran obklopen zlatými obry. Ti mu nastalou situaci vysvětlili pregnantně a on se již dalších bojů zúčastňoval.
Motorky pokračovali směrem k Dark Reaperům a po cestě kropili co se hnulo. A tak před sebou reapři viděli tři naplno rozjeté motorky a při tom se nemohli zbavit pocitu že jim teče do bot.
To se promítlo v následujícím kole kdy na nebohé motorkáře eldaři hodili snad úplně všechno co měli. Dva padli a jeden byl zraněn. Prázdná serpenta se pokusila dojet na objective, ale byla velice rychle zastavena přesnou palbou z Telemona který ji poslal na nebeské vrakoviště.
V posledním kole už se jen obě strany konsolidovaly na objectivy aby si zabrali co možná nejvíce než se hra uzavře.
Výhra 7:3
To byl pěkný konec prvního dne. Ostatní Imperiálci se do toho taky pustili od podlahy a tak sobota večer končila úspěšnou ofenzívou impéria a totálním masakrem jak kacířů tak emzáků.
Sobotní večer byl o mnoho klidnější než pátek a žebírka opravdu přišla k chuti ač si někteří účastníci stěžovali že byli možná trochu víc slanější než by chtěli. Mě to přišlo ok a po dni hraní byla teplá masitá večeře výborná vzpruha. Po návštěvě jezevčíka mě trochu trápila alergie, ale naštěstí jsem s tím tak trochu počítal a vzal jsem si předem větší dávku léků. Zbytek sobotního večera se nesl v duchu příjemných konverzací s příjemnými lidmi.
Neděle ráno. Poslední den. Na mnoha hráčích byl jak nápor únavy tak alkoholu znát, ale drželi se statečně. A pro císařovy věrné přišel těžký úkol. Bránit co jsme včera tvrdou ofenzívou získali. Promptně se rozdaly papíry na stoly a byl čas pro poslední bitvu.
Hra Čtvrtá: Ota, Glam Metal Emperors Children, Bojiště
Nad pustinou kroužila mračna supů a bylo jasno že dojde k naprostému masakru. Obě armády byli připravené se na sebe vrhnout. Mise byla jednoduchá. Zabij co můžeš. Ota dle mise začínal a hodil si tanec slaaneshe, takže se na připravené Custody řítila fialová masa tanečními kroky. Sonické kanóny ječely jak to jenom šlo, ale pro tentokrát mě jejich zbroj a tvrdost výrazně podržela takže ztráty byly minimální. Chytře hozený tanglefoot granát zastavil Soulgrinder prakticky na místě. Takže se do boje snažil dostat jen Vyšší démon a Démonprinc. Démonovi se to povedlo, ale jeho útoky neměl tak zničující účinek jak Ota čekal a princ si narazil čéšku o zeď, načež nedoběhl. No, nedopadlo to pro chaos nejlépe.
Ale bohové to tak nechtěli nechat být. Bombardování jsem přežil obstojně, ale jako by se mi chtěli vysmát, buď obětuji charakter a nebo každá jednotka dostane D6 mortal woundů. No těžká volba, ale bylo mi milejší obětovat kapitána na motorce než abych přišel o třetinu armády. Navíc se mohl v příštím kole rychle vrátit. A ta volba se mi vyplatila, protože zlatí hoši vletěli do zástupu chaosu jako uragán, zabili Prince, démona, noisemariňáky, hellbruta no napadalo to pěkně a Ota nevěřil tomu co se děje. S tím že to nemá cenu dohrávat mi podal ruku a popravdě by to tak asi dopadlo s tím že bych ho rozebíral jak by se vracel na plochu.
Poděkoval jsem za hru a přijal výhru přičemž se Emperors Children zase tanečním krokem vydali na ústup.
A co čert nechtěl, Magor skončil přesně začal. Impérium zaseknuté na mrtvém bodě s chaosem, jen xenosu byl řádně vyprášen kožich a tak to budou mít příště trochu složitější.
Tak to by byla. Závěrečná děkovačka těm nejlepším z nás (některým i ve více kategoriích), předání cen a už se zase frčí dom. Uteklo to jako voda, nu snad zase příště.
Závěrem bych chtěl poděkovat všem za účast. Bylo fajn vidět i tu obrácenou stranu komunity kde se nejednou komba a netlisty a kde se hraje pro zábavu a ne pro to honit body a pozice. Dále mě příjemně překvapilo že ač se chlastalo myslím důkladně tak všichni znali svou míru a nedošlo na věci jako je předčasný úklid tělocvičny, záchody jako fesťáková toika a veřejná ostuda. I řádně chlastat se dá s rozumem a je dobré vidět že to jde.
Takže za mě 9,5/10ti praček whirlpool. (Za ten půlbod může Eldenuv ranní budíček)
Komentáře