Český portál o wargamingu

Nejnovější příspěvky


/ 0

Let´s play

Nemesis : Untold Stories

28.12.2018

O Nemesis poslední dobou bylo napsáno docela dost, ale po odehrání Untold storie si myslím, že je potřeba trošku zrecenzovat i to…

V rychlosti – Untold stories #1 je jeden ze stretch goalů kickstarterové kampaně  deskovky Nemesis. Jedná se o krátký, cca 40stránkový komiks, který vypráví první příběh o lodi Nemesis a jejích obyvatelích. Je to teda kampaň. A dobrá.

Důležité varování!

 

NEČÍST TEN KOMIKS DOPŘEDU!!NEČTĚTE TO!PŘIPRAVÍTE SE O PŘEKVAPENÍ! VĚŘTE NÁM! RECENZE JE BEZ SPOILERŮ. ČÍST TU!

 

Knížečka jako taková obsahuje „jen“ 4 mise a Epilog. Rozsahem hry nám to trvalo cca 10 hodin hraní a zahráno na jeden zátah…

A jak to funguje?

„Toto je volání o pomoc těžařské lodi Červený trpaslík. Posádka je mrtvá, zahynula v důsledku ozáření. Jediní, kdo přežili, jsou Dave Lister, který byl v době nehody na lodi ve stavu nevědomí, a jeho březí kočka bezpečně uzavřená ve skladišti.

Ne, ještě kousek…

 We set down on LV-426. One of our crew members was brought back with something attached to his face, some kind of… parasite. We tried to get it off, it wouldn’t come off, later it seemed to come off by itself and died. Kane seemed fine. We were all having dinner and… it… must have laid something in his throat, some sort of embryo, he started… uh… he-

Taky ne…

„You have been placed under quarantine. Please await further instructions and have a nice day. Ground control out.“

Jo, to je ono.

Kapitán, Pilotka a Technik se pokouší provést něco s karanténou, pro kterou přeci není žádný důvod…

Narativní kampaň využívá komiks a klasické „trigger tokeny“. V popisu každé mise je daný fixní layout lodi, popsána mise a rozdány token událostí. Aneb „Když sem přijdete… / Když použijete laborku / Když time counter dojede až sem – přečti si komiks.“ Takže průběh hry je docela překvapivý, zvláště když jste předtím nečetli ten komiks (spoilery, že?)

Oproti klasické Nemesis je to plná kooperačka, kde hráči musí společně dosáhnotu nějakého výsledku, který se liší dle mise. Do toho si život na lodi žije svým emzáckým životem, loď se klasicky rozpadá, takže o „zlehčených podmínkách“ rozhodně nelze hovořit.

Podobnost s Vetřelcem je čistě náááhodná, že jo.

 

Kampaň jako taková si „pamatuje“. Mezi misemi se vám zachovává vybavení a vyzkoumané „slabosti“ Intruderů, ale zároveň i kontaminace a další „nepříjemnosti“ jako stav lodi. Kampaň počítá s tím, že to občas někdo prostě nedá. Naštěstí jsou rezervní postavy, které je možno probudit z Cryochamberu.

Kampaň je napsaná fakt dobře. Všichni tři hráči – dosti skalní scifi fanoušci – se shodli, že konec byl nečekaný. Komiks koloval okolo stolu a výrazem WTF? si ho každý přečetl tak dvakrát, třikrát. Z příběhové hlediska opravdu pecka, z herního hlediska také. Vaše rozhodnutí se totiž „archivují“ a podle toho, co děláte celou kampaň, vám chodí buď zla nebo pekla. Překvapení! Viděli jste film Vetřelec? Přežijí všichni? Nemyslím si.

V průběhu kampaně Vás hra vyzve občas k hlasování v rámci důležitých otázek – Poletíme na Zem, na Mars nebo do Slunce? Poskytneme věc X Vládě, Korporaci anebo jim pošleme vzkaz, že se asi posra…. ?

Asi nemá cenu říkat, že každé rozhodnutí má následky. A často rozhodující…„Proč počítat nějaký úhybný manévry, plnou parou vpřed, pane Spocku!“

 

Jiná loď, stejný bestie.

Podíváme se teď na nevýhody, který tenhle stretch goal má. Na první zahrání to může být maličko zmatené – tokenů je občas vela a chce to důsledně sledovat, co a kde jste splnili.

Komiks sám o sobě je skvěle napsanej a moc pěkně nakreslenej. Má jen jednu nevýhodu – musí kolovat okolo stolů a přitahuje pozornost a tendence k listování. Taky když někdo z hráčů „čte“, co se děje, tak zbytek přichází o obrázky. Appka na tablet s voice overem by vedla už k dokonalosti.

Stojí to za? Rozhodně ano. Má to cenu hrát znovu? Můžete se podívat na příběh z jiné strany, ale jelikož to jsou víceméně ty samé mise, tak asi ne. Navíc klíčovým faktorem v příběhu je překvapení a nevědomost, co bude dál…

Otázkou je, jak tehle stretch goal bude dostupný a dodatek #1 dává naději, že bude i číslo #2.

A nejen to. Nemesis je v současné formě hotová asi tak z poloviny, takže se těšíme na další stuff v další vlně.

I Královnu jsme potkali v hlubinách lodě. O hasičák, dva granáty, dvě fouknutí z plamenotu a 3 výstřely z šestiraňáku to chce selfie s mrtvolou…A pak je otázka, kdo v sobě měl nezvaného parazita…

Nadšený gamer, primárně Warhammeru....a milovník piva

Komentáře

Zatím nejsou žádné komentáře.