Reporty
První Kill Team v Tolarii ovládli orci, návštěva z Marsu jen tiše přihlížela
13.1.2019V pardubické Tolarii začala šestidílná série turnajů v Kill Teamu. Nabarvil jsem proto deset Skitarii Rangerů a vyrazil se po takřka pěti letech vrátit k hraní Warhammeru 40 000, byť zatím ve skirmish módu. Hlavní roli hrály jako vždy kostky. (Už mi chyběly).
Propozice turnaje byly jednoduché – hrálo se na 100 bodů bez komandérů. Kill Team E404-PNF „Tolaria Fixers“ proto tvořil:
Leader: Skitarii Ranger Alpha
Specialisté: Sniper Skitarii Ranger Gunner s Transuranic Arquebuz
Comms Skitarii Ranger
Zealot Skitarii Vanguard Alpha (Taser goat a Arc Pistol)
Zbytek týmu: 2x Skitarii Ranger Gunner s Arc Rifle
2x Skitarii Vanguard
1x Skitarii Ranger
První hra byla taková seznamovací, přeci jenom logika pravidlům od Games Workshop moc neříká, takže zmlsán mnohem kvalitněji napsanými skirmishovkami (Malifaux, Infinity) občas tvrdě narážím na zeď. Nemohu překousnout hlavně to, že stačí z modelu vidět maličký kousíček a už se na něj může střílet a naopak stačí, aby kouštíček loktu zakrýval kus terénu a rázem je model Obscuerd, čili se na něj hůř střílí. No, první hru to bolelo, hlavně ustavičně ptaní se: „Ještě na něj vidíš? Ještě na něj vidíš?“ a hýbání po milimetrech s modelem tak, abych na něj neviděl, tudíž nemohl střílet.

Ani šikovný laser vám v určení line of sight nepomůže, tak musíte protlačit hlavu mezi tisíce ostrých konců budov a kouknout se.
Whatever. Hry byly fajn.
Příliš mnoho warpového plamene škodí
První hra Jirka a Thousand Sons. Mám radost, na první hru dostanu hned tu frakci, kterou bych si jednou také rád pořídil. Tisíc synů nasadilo do Kill Teamu:
Aspiring Sorcerer
Rubric Marine Gunner s Soulreaper Canonem
tři Rubric Marine s plamenometem (specialisty si ale nepamatuju)
Tzangor do počtu
Hrajeme misi Recover Evidence, kdy na herní ploše leží pět objectivů – kdo na konci kola zabírá ten uprostřed, dostane tři body, ty u soupeře jsou za dva a ten „váš“ ve vašem deployi dává jeden bod.
Postavím gunlinu, abych viděl na každý objectiv a sám k nim mohl doběhnout. Na jedné straně Vanguardi, na druhé věrný a osamělý Ranger. Vanguard Alpha vystrkuje taser goat ze dveří uprostřed, aby si došel pro prostřední žeton a cestou někoho ideálně zpražil. Tisícovka synků odvážně zaleze do ruiny mimo dohled.
První kolo volím jako Canticles of Omnissiah globální zlepšení mého krytí, kdy postih za to, že jsou mé modely Obscured se navyšuje na -2. Soulreaper Canon vykoukne a na šestku vystřelí po arkebuzířovi. Potřebuje hodit šestku, tak ji hodí a sniper jde do kytek.
Oplácím střelbou z přehřáté plasmy do leadera, se štěstím jej trefím, pak zraním a dokonce na Injury Roll zabiju. Soupeř ale používá taktiku za 2 CP, že na 4+ model přežije pouze s flash woundem (jehož efekt jako mariňák stejně ignoruje). Pochopitelně to hodí, takže velení je pouze zahřáté na provozní teplotu.
Soupeř najde mezírku mezi kontejnerem a stěnou a pošle do mých dvou Vanguardů plamenomet, oba zabije.
Druhá plasma zabije mariňáka s plamenometem na druhé straně bojiště. Zbytek mého týmu jen tak střílí, nic netrefuje. Soupeř má na objectivech víc modelů, čili je to po prvním kole 1:4.
Druhé kolo je vysloveně tragické. Zatímco moje kostky stávkují, soupeřovy naopak cítí krev. Jeden plasmagunner neudrží nervy na uzdě a s modrou obrazovkou smrti v očích zůstane zamrznutý a vyžadující restart (nehodí Nerve text a je shaken). Druhý se mi upeče na přehřátou plasmu. Netrefí nic, stejně jako zbytek mého týmu. Umře mi Leader, do jehož okna vlétlo nezdravé množství warpového plamene.
Kouzelník chargne mého bojového Alfu, s ním si doteď pouze vyměňoval nadávky zpoza kontejneru. (Ten charge jen tak nazdařbůh bez nutnosti vidět cíl mi taky přijde jako zhovadilost, ale budiž.) V boji použiji taktiku Decisive Strike, abych si bouchl jako první. Hitnu, dokonce se šestkou, což přidá další tři zásahy, ale stejně kouzelníkovi nic neudělám a v odvětě jsem zatlučen do země.
Zbývají mi čtyři modely a ty se na konci kola nervově zhroutí. Tým je breaknutý, moje morálka podkopaná, čas vyhrazený na hru stejně končí, tak soupeři nabízím ruku, že se už dál nebudeme trápit.
Na misi vyhrává jednoznačně 10:1.
Povídám ti, pojď dolů!
Druhá hra Tomáš a Necroni. Jeho list je prostinký, pět Immortalů (jeden je Comms) a dva Flayed One (jeden je Combat Specialist), třetího specialistu nevím.
Hrajeme misi Assasinate. Obránce umístí svého leadera do kruhu o poloměru pěti palců na středu své deploy zóny a útočník jej musí zabít. Pokud tak učiní, vyhrává, pokud ne, vyhrává soupeř.
Nedaří se mi už na začátku, kdy musím útočit a protivníkův Necron s velitelskými frčky zaleze do ruiny jak sysel tak šikovně, že na něj můžu vidět pouze z jedné strany bojiště. Pochopitelně té nejvzdálenější. Cestu zahrazuje zbytek nesmrtelných lidí proměněných ve stroje a netváří se, že bychom se nějak domluvili.
V prvním kole byla Tolarie svědkem ojedinělého přírodního úkazu – migrace Scitarii. Nechám stát jen pár modelů, zbytek pošlu vpřed. Arkebuza střílí, trefí a soupeř savne.
Plazmič dostane zásah, ale i s přehozem za CP mu zůstane jen flash wound (inu, přehozená jednička zůstane jedničkou). Aby mi to nebylo líto, tak to noblesně zopakuji. Druhý plazmagunner zasáhne Immortala, hod na zranění, jedna, přehoz, jedna. Chjo!
Moje snaha zdecimovat obránce vyrovnané v půlkruhu kolem ruiny, kde se ukrýval leadera a co chvíli volal: „Už jsou pryč?“, se totálně minula účinkem.
Ve druhém kole arkebuzíř (s přehozem) trefí, ale soupeř savne. Na oplátku usavuju dva hity do plasmy. Vanguard Alpha chargne Immortala a úspěšně k němu doběhne. (A pak mu nic neudělá.)
Trapnou fackovanou zakončuje alespoň jeden Vanguard, který hned třikrát zasáhne, pak na 5+ i třikrát! zraní dalšího Immortala a soupeř konečně nehodí jeden armor save. Necron umře.
Hujaja Omnissiah!
Na začátku třetího kola mi dochází, že silně prohrávám. Do místa, kde bych mohl aspoň vidět na protivníkova velitele, to mám sakra daleko a dvě kola jalové střelby mi v tom moc nepomáhají. Většina modelů proto sprintuje jako o život. To ale z ruiny vyrazí dva Flayed Oni, aby protiútokem zablokovali moje postupující síly. Close combat připomíná taneční – mnoho potu, adrenalinu a skrývané erekce, ale výsledek žádný.
Čtvrté kolo se nese v přesně tom samém duchu. Snahy o proniknutí do citadely jsou prostě marné.
Páté kolo není, Necroní sysel v díře bezpečně vydržel, jen jej z klidného spánku rušila zuřivá střelba do jeho věrných, kterým to bylo upřímně jedno. Výsledek je jasný, prohra.
Vašeho kolegu najdete tady, tady, tady a tamhle nahoře
Během třetí hry se moje kostky rozhodly, že mi vynahradí veškerou hanbu z předchozích dvou her. Naakumulované pětky a šestky se náhle vyvalily na světlo boží a odnesl to chudák Pavel a jeho Deathwatch.
Hrajeme misi Sweep and Clear, čili prostou vyvražďovačku s tím, že kdo na konci hry kontroluje objectivy, dostane ještě pár bodů navíc.
Proti mě stane pět mužů, seržant s Xenophase blade, dva štítaři a dva veteráni třímající v rukou Deathwatch frag canon a Infernus heavy bolter.
Soupeř v prvním kole vyrazí dopředu, zpátky se drží jen seržant. Skitarii se krčí v ruinách na druhé straně bojiště, a když ustane dusot běžících nohou v černém power armoru, vykouknou modré průzory jejich masek a s nimi i jejich zbraně.
Na první plasmu umře veterán s pekelným heavy bolterem. Klade však odpor a soupeř hraje taktiku, kdy si může umírající model ještě naposledy vystřelit. Moc mu to ale nejde a nadělí tak jen flash wound druhé plasmě a arkebuzířovi.
Zraněný plasmič se pomstí a zabije druhého veterána s frag canonem. Oslaví to tak, že mu zamrzne operační program a než se do příštího kola restartuje, je shaken.
Vanguard odvážně zaútočí na jednoho štítaře. Nic neudělá a nazpět dostane flash wound.
Ve druhém kole arkebuzíř konečně trefí a dokonce hodí na zranění 6tku, takže dá štítaři Mortal Wound. Člen Mrtvé hlídky udělá čest svému jménu a umře.
Vanguard s Veteránem si vymění pár ran v boji nablízko a ve druhém kole už musí soupeř házet, jestli to zbytky jeho týmu vydrží. Zkušeně hodí 11, a tak je breaknutý, což podle pravidel mise znamená, že vyhrávám okamžitě.
Navzdory vší smůle končím čtvrtý (ze šesti) a do příštího turnaje mám čas na to, abych si pořídil nějaké ty posily a sebral tomu blbcovi arkebuzu, kterou za celou hru neudělal vůbec nic.
Pořadí:
1. Michael Kulhavý – Orci
2. Jirka Špás – Thousand Sons
3. Tomáš Růžička – Necrons
4. já – Adeptus Mechanicus
5. Petr Dressel – Astra Militarum
6. Pavel Hradský – Deathwatch
Komentáře