Český portál o wargamingu

Nejnovější příspěvky


/ 0

Let´s play

Pojďme se podívat na nové FAQy

1.5.2019

Dlouho slibované FAQ jsou venku, tak se pojďme podívat, jak se nám mění hra a co se zase zamíchalo.

Pro jistotu, velkoFAQ a komentář k jednotlivým věcem naleznete zde : https://www.warhammer-community.com/wp-content/uploads/2019/04/warhammer_40000_update_April_2019_en.pdf

…a jednotlivé změny pro kodexy v odpovídající kategorii https://www.warhammer-community.com/faqs/

Pojďme se tedy podívat na ty větší změny…

Tak nám zabili Velkoknechta!

Většina hráčů bylo trošku jasné, že s Castellanem je třeba něco dělat. Imperiální či Chaosí polévka s Velkoknightem byla až moc častá a byl to v podstatě autopick, pokud se vám nechtělo nic řešit a chtěli jste ukázat, že máte velký…model. Castellan zdražil o 100 bodů nahoru a Rotate Ion Shields stratagem teď jde jen do maxima 4++, čehož dosáhnete mj. i přes WL trait Ion Bulwark a ty 3 CP použijete jinde.

Je to smrt Knechta? Rozhodně ne. Furt je to za ty body slušný dakka, furt je to Knecht a stále je to věc, co protivník musí řešit. Jen už holt není tak moc cihlový. Stejně tak si nemyslím, že to prudce ovlivní IK armády.

Fly je zpět!

Jsou dvě věci, které se měnili u jednotek s Fly. První je docela jednoduchá – nelze používat FLYER věci na blokování pohybu nepřátel. Modely tedy můžou lozit přes FLYER basku a letadlo v oblacích tak nějak ignorovat. Nově se zavádí keyword <AIRCRAFT>, který platí i pro věci, které mají FLY a povinný minimální pohyb.

Druhá je trošku složitější – vrací se to, že FLY modely můžou přes nepřátelské modely i v rámci charge, takže Smashcaptain, Skyweavers, Death Company se bude prostě ZASE screenovat špatně. Je tam jen drobný háček – stále se jim počítá „vertical distance“ pro pohyb, na který se dostáváte do CC. Narozdíl od movementu. Bude to trošku měření navíc a trošku hádání u terénu. Tuhle pasáž doporučuji pozorně přečíst.

Rhino NoRush

Nelze chargovat ze zničeného vozidla. Takže taktika „Vyjedu s Rhinem, zničím si ho na svojí CombiPlasmu, vysypu Khorne Berzerkry a CHARGE!“ už nefunguje. Jinak tohle pravidlo je pro „turn“, takže když si otevřete balíček plný lásky a lebek, tak dočištěte zbytek, jinak vás nabere.

Rezervy vs Repozice

Došlo k lehké klarifikaci toho, že ano – Auspex, Intercept a další věci, které fungují na věci, přicházející skrze DS z rezerv fungují i na věci, teleportující se po stole. Konec zmatení a hádek na téma „Ale to nebylo v rezervě!“

…asi bylo moc dakka.

No jo. Bolter drill byl asi moc dobrý na to, aby fungoval. To, že o něj přijdou vozidla mimo Dreadnaughty a Hellbruty asi nebolí tolik jako to, že o něj přijde Death Watch, resp. DW si musí před střelbou vybrat, jestli použije Special Issue Ammo nebo Bolter drill. Nelze ale  plýtvat spešl municí na overdakka.

Zbytek velkoFAQ jsou víceméně klarifice a zavádění beta rule (nerf infiltrací, Tactical Restraint atd.)

Tak se pojďme podívat na změny v dexech, protože těch také není málo!

Garda dostala drobný nerfík Valkýry a menší počet výstřelů pro Mordii. Jinak stále vše šlape.
Tau dostali drobný buff Kayuon striku. Už nebrání ve Fall backu a nemusí na vás působit. Tactical! Drony se nezměnily, což je podstatné.
Grey knights umí přes Heed the Prognosticars vytočit jen 3++.
Marína Obecná už neumí kombit Hellfire a Cheruba. Také došlo ke klarifikaci velikosti Drop podu a jeho dveří. Při přistání si zvolíte, jestli otevřít anebo ne. Jenže Drop pod je stále docela drahý, takže stavby barikád jako v 7ed se neplánují.
Chaos Marína Ano, obliny jsou 1-3 za 115. Co jste čekali? Butcher´s nails dávají bonusový útok jen na první boj, nikoliv na druhý z ability či třetí ze stratagemu. Trošku škoda.  Ještě připomeneme pravidlo Mere Mortals pro kultisty. Ti v rámci Vigilius Ablaze přišli o Legion Trait, čímž na ně přestává platit některé buffy.
Eldaři dostali drobné, leč důležité změny v kouzlech. Conceal/Reaveal, Doom, Protect/Jinx platí jen na útoky od <ASURYANI>, takže to není tak dobré v soup listech.
Deldarům přišly drobné klarifikace na jeden z nejproblémovějších stratagemů – Agents of Vect.
GSC lehce nerfli Mental Onslaught. Pro soupeře už stačí hodit 6tku, aby se z něj vyvázal. Takže i pokud na Ld. převyšujete o „automaticky jsem vyhrál všechno“, je tam záchranný hod pro soupeře.
Orkům dopřáli Mob Up!  jen pro Boyz. Bylo klarifikováno, že síla S.A.G a počet výstřelů Lootaz se vyhodnocuje přes určením cíle.

 

A pak je tu „novinka“ pro Ynnari : https://imgur.com/a/G5V4A8L?fbclid=IwAR2xlQQMf9fqd0VHdMOYhpKkolehW5qF5ntIDu8L9v09Lg-7lgNodKOsV8o

 

Změn je tam samozřejmě více, projděte si hlavně své změny, nahoře jsou jen ty největší.

..a celkově?

Ukázalo se, že FAQ opět zbrušuje hrany v rámci toho, co se hraje. Nějaké věci zůstaly, některé změny člověk moc nechápe (Nerf Valkýry!), ale obecně – za mě asi OK. Spousta OP věcí spadlo do kategorie „Nepříjemné“ a tak je to asi v pořádku. Je opravdu hezké, že se GW o W40K stará tak nějak průběžně a že se snaží udržovat to zdravé.

Tak uvidíme, co se kreativně vymyslí dále a s čím komunita překvapí.

 

 

 

 

 

Nadšený gamer, primárně Warhammeru....a milovník piva

Komentáře

Zatím nejsou žádné komentáře.