Malifaux
Von Schillův lov na divou zvěř byl nadmíru úspěšný
6.10.2019Nová hradecká liga Malifaux si žádá nového mastera. S oficiálním vydáním nové edice vyšel také nový model arcanistického čaroděje Marcuse, který se zaměřuje především na zvířata a doslova bestiální magii. Ve druhé edici měl nemastná, neslaná pravidla a tak otřesný model, že jsem jej prostě hrát nemohl, ale nyní už mi nic nebránilo.
Marcus vede Řád chiméry, což odkazuje na řecké báje, kde chiméra bylo zvíře sestavené z několika jiných zvířat, a to přesně Wyrd aplikoval i v pravidlech. Hraní Marcuse je založené na mutacích, což jsou upgrady, které přidávají pohyb, zlepšují útok, zneviditelňují nositele před střelbou či mu přidávají zbroj. Většina modelů umí mutovat sama, Marcus jim mutaci umí přičarovat. Hodně schopností umí podporovat zvířata (Beasty), je Marcus a jeho gang pěkně protkaný vzájemnými malými synergiemi, které vypadají originálně (byť to je defacto totéž, co umí například Von Schill, jen to jinak pojmenovali, ale to nevadí. Rozhodně se z Marcuse v nové edici stal velmi zajímavý a na hraní zábavný master.
První ligová hra mě staví proti Puštíkovi a jeho von Schillovi. Celá naše hra by se dala popsat věto, že si německý důchodce vypravil na lov zvířeny a berlínské Naturmuseum zásobil pěknou kolekcí vycpaných kousků. Živé zajatce totiž jeho Freikorps nebral.
Na 50 SS postavím velmi jednoduchou tlupu zvířat a pololidí, které jsem vytáhl ze starého a nového starterboxu Marcuse:
Marcus – podpůrný master, mutuje sebe i ostatní, hýbe zvířaty
Jackalope – totem, zatím jsem nepřišel na to, jaký je jeho smysl, ale umí být dost otravný
Myranda – hýbe a léčí zvířata, načež umí do zvířete zmutovat (což z ní činí pěkně variabilní model, když je ouvej, za nulkovou akci se promění a zachová si i všechny upgrady…
2x Order Initiate – hýbou zvířaty, sami mutují a v boji taky nejsou marní.
Razorspine Rattler – pohyblivý, obratný has, který se skvěle hodí na dobíhání objectivů.
Puštík proti mně nasadil více méně standardní výběr Freikorps modelů, které vedl
Von Schill – umí skvěle střílet a ještě lépe bojovat na blízko
Steamtrunk – totem dává upgrady
Arik (něco), bývalý Strongarm suit – drsný bijec na blízko i na dálku
Plamenometčík – to je asi jasné, ne? J
2 Freikorps hoši – střílí, perou se, běhají po objektivech
Lazarus – střílí granát, který se rozprskne do 2 palců okolo, kdo neuhne, dostane za 3 a v CC je to řezník (jen je pomalý)
Knihovnice – umí léčit (své) a zraňovat nepřátelské modely
Sniper
Gang Von Schilla je založený podobně jako ten můj na získávání a po použití opět discardování karet upgradů, které moel zrychlují, umožňují mu Leap (skok o 6 palců i z boje pryč) apod.
Hrajeme strategii Plant explosives (na až pět svých modelů dáme po jednom dynamitu, model za akci jej může položit na zem. Kdo na soupeřově straně stolu má nejprve jeden, pak dva, pak tři atd. dynamity, bere jeden vítězný bod.
Shodou okolností si s Puštíkem oba vybereme stejná schémata Outflank, kdy musíme mít na obou krajích stolu, tam kde se střetává se středovou linií, alespoň po jednom modelu. A Claim jump, kdy náš vybraný modelů musí být do dvou palců od středu stolu a do tří od něj nesmí být nepřítel.
Puštík začne v rovné linii více méně na středu, já vyložím obíhací jednotku na pravé křídlo a tvoří ji Had a jeden Order Initiate (který má model napůl had, napůl člověk). Spolu mi stvoří Ssss divizi. Zbytek v chumlu postavím za barák, protože střed bojiště pokrývá sniper, který se tam ocitl přes schopnost From the Shadows.
Bušící gorila dostala naloženo
Začnu a už jsem hladový vyzkoušet to, co umí můj gang. Pochopitelně jsem to udělal zbytečně moc brzy a zbytečně jsem si tak zkomplikoval celou hru, pokud vůbec rovnou neprohrál. Začne Marcus, přidá Opici mutaci za zvýšení pohybu, pohne s ní (a se všemi okolo) za svou nulovku o 4 palce, pak o její Mv a následně přes Accomplice se rovnou opičák i aktivuje. Najednou je tak můj nejsilnější útočník kousek od nepřátele, charge, prásk, prásk, sniper je dole, ani nestihl zachrochrat.
Furt si říkám, co se může stát, vždyť jsem od von Schilla dost daleko a za barákem. Houby s octem. Schill střílí na 12 palců, přes boty umí skočit až o šest palců, takže než naopak stihnu zachrochrat já, už je u mě a opici zbývá pár životů. Zbytek mého gangu rozvážně putuje vpřed. Jen kočku si připravují na charge v příštím kole. Ssss divize odvážně postupí skoro až na hranici stolu, ale tam už číhá plamenometčík. Nemám důvod mu běžet v ústrety, tak se držím mimo jeho dostřel.
Když už si připravuji plán, jak zmlátit opicí von Schilla, skočí na ni Arik v brnění. On totiž má Diving charge, takže na zteč nemusí vidět a prochází (přeskakuje, i když u něj to je asi jedno), skrz budovy. A jelikož na charge nemusí svůj cíl vidět, Arik se odrazí a hopne. Mám štěstí jak prase a opici zůstanou dva životy. Zkusí ji dorazit Lazarus granáty, ale ubráním se. Přeci jenom se zvednutým pohybem se to brání o kus lépe.
Ssss divize v plamenech
Na začátku kola nesmím prohrát iniciativu, jinak op dostane KO. Puštík flipne 13ku, já ji sice mám také, ale rozhoduji se ji nevyužít. Možná to byla chyba, kdybych nás donutil líznout znovu, ale kdyby byly v prdeli ryby… znáte to.
Arik zabije opici a ani se u toho moc nezapotí. Plamenometčík na druhé straně bojiště dvakrát vypálí na hada. Jednou mine, podruhé zasáhne a i když má negativní flip na DMG, stále mu dá za maximum, protože Puštík flipne na zranění 11 a 12. Had i poblíž stojící akolyta jsou zranění, hočí a ještě je to odhodilo zpět za hranu stolu. Had alespoň položí dynamit a vběhne do boje s plamenometčíkem. Kousne jej, ale nic neudělá.
Já zaútočím na středu, trojhlavá kočka skočí na Freikorpse a Steamtrunk. Málem zabiju Freikorpse, ale měl jsem rozhodně ničit parní kufr. Díky němu by měl soupeř menší možnosti a ten jeden Freikorps zase tak důležitý nebyl.
Von Schill zakempí na kraji stolu, kde jej dožene Myranda proměněná v druhou kočku. A nic mu neudělá. Dědek je opevněný jak Panzerkampfwagen.
Akolyta nosorožec vyběhne vpřed řádně naboostěný mutacemi a praští do Freikorpse. Rvu si vlasy, protože zapomenu, že měl být na středu stolu a ne daleko od něj a ještě v boji s nepřítelem. Puštík je tak hodný, že mi pomůže a Lazarem udeří akolytu a odhodí jej dozadu. Díky tomu se dostane 3 palce od nej a 2 ke středu stolu a já tak mohu pohodlně získat bod na konci kola. Zraněného Freikorpse Knihovnice doléčí.
Nicméně je to vydařené kolo, protože i když se v tom doslova plácám, vyhrávám na body 2:0.
Příště nehořlavé šupiny
Třetí kolo musí být zároveň poslední, nezbývá čas.
Knihovnice zabije hadího akolytu, který ale stihl položit dynamit. Těžce ohořelý had přežije snahy plamenometčíka jej zabít, a tak had uteče na kraj bojiště, aby tam plnil outlflank. Jenže zapomenu, že jsem jím chtěl ještě Freikorpse kouksnout, abych se vyléčil, ale na ruce nebyly karty na potřebný trigger a na flip taky nepřišel. Proto to dopadlo tak, jak dopadlo.
Myranda přiskočí k von Schillovi a nic mu neudělá. Arik odskočí (doslova) na střed bojiště, praští akolytu nosorožce a tím jej odhodí pryč od středu bojiště a už se tam nemá jak vrátit.
Zabiju ještě jednoho Freikorpse, ale je mi to prd platné. Had totiž na konci kola uhoří, čímž mi totálně pokazí skórování.
Tarik je na středu, puštík má bod, stejně tak jako za strategii a druhé schéma. Pak přidá ještě bod za obě schémata, protože je na konec hry.
Já přidám bod za strategii, ale už nic víc, protože had na Outlfank je mrtvý a nosorožec na Claim Jump moc daleko.
Nakonec 5:3 a je to smutné, protože kdyby ten šupinatec měl o jeden život víc, je to krásná remíza.
Komentáře