Turnaje
Velmi Apocalypse Grand Tournament – Instrukce
9.11.2019„Knowing is half of the battle….the second half is, well, the battle.“
Tak, podíváme se na dvě části – praktická a herní, aby jste nebyli překvapeni.
Praktická část :
Příjezd pátek 18.00, stavba, narážení sudů atd.
Gwern 10tka, Gwern speciál, Břevnov IPA a asi i Imperiál Lágr
Jídla by mělo být dost alespoň do soboty do odpoledne. Na větší hlad vindalů a havlguláš, na menší asi párky v rohlíku a další dojedávky. Hermelíny. Teplá snídaně. Prostě obžerství.
Spí se klasickou metodou v tělocvičně (takže špunty do uší sebou) a ano, sprchy tam jsou, takže dekanalizace nerdů možná.
Herní část anebo-li How to Apocalypse:
Propozice jsou následující a budeme se jim dále věnovat. Ale v rychlosti :
Počet bodů : 300 PL
Počet detachementů : 3 – 5
Mission set :
Mise 1. – Race to destruction (p.62)
Vykosťovačka s deployem „na čas“ a průběžným skórováním 6 objectivů.
Mise 2. – Pincer attack (p.66)
4 objectivy, defender „v kleštích“.
Mise 3. – Extermintus (p.70)
…a nedělní Exterminatus. Classics.
„Nikdy jsem to nehrál, jak je to jiné a co budu potřebovat….“
Spousta věcí jde udělat ad hoc (třeba detachement), ale něco holt ne. Krom běžných věcí budete potřebovat kartičky neboli Command Assets. Na celou armádů máte postavený balíček 30 kartiček, někdo dával scan na FB, takže jde vytisknout a dát třeba do obalů na Magicy. Okolo Assetů se hra dost točí, takže nemít je průser.
Další věc je cca 10 kostiček D12 na házení to wound a pak malé a velké BLAST tokeny. Tady se invenci asi meze nekladou, ale chce to opravdu 2 typy. Použijte atypické kostky, víčka od piva nebo prostě cokoliv.
Další potřebnou věcí je sada Orderů. Ať už to jsou samo domo kartičky nebo tokeny, potřebujete sadu 3 orderů ( Advance / Aimed Fire / Assault neboli Šipka / Zaměřovač / Mečík).
A pak samozřejmě pravidla a datasheety, které najdete buď v BS nebo online na webu GW.
A jaké jsou ty důležité změny a proč všichni z toho systému tak moc slintají?
Apokalypsa obsahuje hned několik prvků, které jsou game designově docela super. Tak se na ně pojďme podívat…
„Orders received…“
Po generování assetů a příchodu posil tajně dáváte každému Detachementu skrze jeho Warlorda nějaký ten rozkaz, co budou a mají dělat. Rozkazy dávají oba hráči najednou a tajně. Rozkazy jsou 3 :
- Advance – Pohni se a střílej nebo bodej nožem.
- Aimed Fire – Stůj a střílej nebo bodej nožem. Pokud střílíš, máš +1 to hit, pokud bodáš nožem máš -1 to hit…nejmenuje se to Aimed Stabbing, že jo.
- Assault – Pohni se o dvojnásobek pohybu a bodej nožem. Yep, dvojnásobek pohybu, takže tu není random charge a máte víceméně garantovaný charge po DS.
Další věcí, která je důležitá, je koherence velitele. Ta je 12″ od COMMANDER modelu a pokud jste 12″ od něj, tak máte problém. Sice normálně posloucháte rozkazy (máte vysílačky, ne?), ale jakmile dostanete jeden blast marker, tak automaticky v rámci morálky jdete domů (Routed). Je dobré na tohle pamatovat při stavbě armády. Dávat do jednoho detachementu dělostřelectvo a jednotky s deepstrikem v rámci této hry prostě nefunguje. Jasně, můžete to prubnout, ale ty terminátory mimo Command stačí jednou zranit a nazdar bazar. Je to Apocalypsa, vemte si jich celej detachement.
Střídavá aktivace
Yep, tenhle systém tak funguje. Hráči se střídají v aktivacích DETACHEMENTŮ. Zvolíte detachement, ukážete rozkaz, hnete, střelíte / bojejete. Hraje protihráč. Proto je doporučeno mít +/- podobný počet detachmentů a ne spam 32 statečných jen na aktivace a kartičky.
Pew pew komplikace
Apocalypsa používá stav OBSCURED, takže dostáváte – 1 to hit. Obscured jsou jednotky v coveru (který ještě dává 6+ „invul“, nikoliv +1 AS) a automaticky charakteři. Ty tady jde cílovat normálně, takže si vemte bodyguardy nebo nějaké Shadowfields nebo nevím co ještě.
Pokud vám umře WARLORD, tak přicházíte o zdroj assetů…a okamžitě musíte jmenovat nového Comandera detachementu, od které se měří koherence…tak pozor na ně.
Die die..stab stab
Damage funguje také jinak…máte fixní hodnoty To Wound proti strojům (AT) a proti pěchotě (AP). Pokud dostane jednotka „Wound“, dáte vedle ní malý marker a pokud už tam je, vyměníte ho za velký. Pak zase dáváte malý atd. atd.
Zranění atd. se vyhodnocuje na konci fáze. Malé markery odléváte na D12, velké na D6…Ano, save 4+ je v téhle hře sakra dobrej.
Woundy jednotek se projevují jen dvěma způsoby – pokud má jednotka zranění odpovídající polovině W, dostává postih -1 na hit. Pokud jí W klesnou na nula, tak jde celá pryč. Jednotka je buďto na stole nebo v kufru, modely průběžně neodebíráte…proto ta hra tak rychle ocejpá..
Další otázky asi do komentů….ptejte se a těšte se!
Komentáře