Český portál o wargamingu

Nejnovější příspěvky


/ 0

Nezařazené

Jak získat více followerů na Instagramu (Wargaming edice)

19.1.2021

Tohle je upravená variace na obecný návod, jak na Instagram, kterou jsem přizpůsobil potřebám „nás figurkářů“, protože se objevil zájem, aby tento post vznikl – Jmenovitě na něj přispěli donací na kafeKatcher (2x! #MVP), KhazadRobajs.

Než se někdo zeptá, jaká je má kvalifikace rozumovat jak postovat figurky na Instáč, tak posledních pět let mě živí marketing na sociálních sítích a dělal jsem na projektech třeba pro Siemens, Škodovku, Lidl či Čapí hnízdo velkoprotektchie. Takže vaše figurky jsou v dobrých rukou krále Miroslava Potana.

Máte založený Instagram. Vyplněné základní iora Čenfo a nahráno pár fotek. No… a nic se neděje. Vaše zářná kariéra wargamingového influencera či představa o barvíře obdivovaném Instagramem se nějak odmítá zmaterializovat. Pojďme se tedy podívat na to, jak tomu jít naproti.

Bio 

Zní to možná jasně, ale spousta lidí (i firem) zapomíná na fakt, že kromě kvalitního obsahu je zapotřebí mít i kvalitně vyplněný profil. Vyplňte si kontakt, pár vět o sobě a hlavně nezapomeňte na přidání webu, pokud nějaký máte. Pokud nemáte více jak 10k sledovačů či neplatíte za reklamu, je to jediný způsob jak dostat lidi z Instagramu k vašim dalším projektům mimo něj.

Nezapomeňte, že k biu i patří mít hezky zpracované ikonky “výběrů stories”.

Fotky

Instagram JE založený na fotkách – teda, dneska už pomalu jde focus spíše do videí, ale to je pro naše potřeby asi jedno. Můžete k nim psát vcelku slušné kvanta text (ne, že by to bylo masově využíváno) ale páteří sítě jsou obrázky (Dejme stranou polemiku, jestli ve stories či feedu, nebo zda je časem kompletně vyšoupne video). Pokud chcete na síti uspět, musíte je mít hezké a poutavé. Základním kamenem jsou čtyři věci:

  1. Vysoké rozlišení fotek.
  2. Čtvercový formát příspěvků.
  3. Konzistentní vizuální styl.
  4. Mít vše pokud možno obrandované.

Je to jednoduché. Nikdo nechce koukat na rozostřené pixely. I když vás nechá Instagram nahrát fotku na šířku, uživatelé více interagují se čtverci, které jim vyplní celý displej. A je důležité, aby vás uživatelé poznali a uměli si vás do budoucna spojit jen podle fotky, bez potřeby kouknout na uživatelské jméno.

Bod 1 a 2 asi chápe každý. 3 už je možná složitější, ale taky to není raketová věda – stačí používat třeba stejné pozadí, nasvícení atd, aby bylo na první pohled poznat, od koho to je – dám dva příklady z našich luhů a hájů – Tady Luis Zrudko. Když kouknete na jejich profil a náhodně narazíte pak na jejich fotky jinde, prostě poznáte, že to patří k nim.

Brandování v nějaké podobě už je pak pro „profíky“ co si chtějí přivydělávat či se hobbyčkem živit (herny, barvíři jednotlivci či studia) – v naprosto nejzákladnější formě jde aplikovat, že si do rohu hodíte logo nebo jméno.

Jednička je prostě základ, bez kterého to dál nepůjde. Dvojka je dobrá dodržovat (i když IG už dlouho umí zobrazovat i „širokoúhlé posty“, tak v gridu je stejně zprcne do čtverce. Trojka je fajn a čtyřka je pak spíše do budoucna.

Hasghtagy a Locationtagy

Teď když už máme řečeno, jak má být nastavený profil a vypadat obsah, je čas jej i dostat k lidem. Nejlehčím a zároveň nejlepším způsobem (mimo reklamu samozřejmě) je používání relevantních hashtagů, které než se váš profil stane známějším a bude mít dostatek followerů, budou dost možná vaším jediným způsobem akvizice nových fanoušků.

Pokud si nevíte rady jaké hashtagy používat, porozhlédněte se po internetu po nepřeberném množství aplikací na jejich generování či nakoukněte pod ruce ostatním figurkářkům či ve finále influencerům. A na co rozhodně nesmíte zapomenout, pokud máte v plánu si svým hobby i nějak přivydělat, je používat váš #Brandhashtag.

Instagram umí zpracovat až 30 tagů per post. Třicet! Což není vůbec málo a doporučuju to využít na maximum. Když například nahodíte fotku spejz mahrýna, tak zcela automaticky použít všechny možné „generické“ 40k tagy (W40k, 40k, Warhammer40k, warhammer40000,atd), generické imperiální tagy, generické SM tagy, barvící tagy, barvící wahammer tagy, generické figurko tagy, atd.

Často opomíjenou pomůckou k získávání organického dosahu je kromě hastagů i tagování lokace, kde je fotka pořízená. Není to moc námahy navíc a může přinést výsledky prakticky bez práce.

Sledujte, lajkujte a komentuje

Instagram je pořád sociální síť a ne jenom nějaké odkladiště fotek. Je proto potřeba být na síti alespoň trochu sociální. Sledujte jiné profily, lajkujte ostatní fotky či je dokonce komentujte. Mnohdy na sebe tím můžete upozornit své budoucí followery či v lepším případě i zákazníky. Samozřejmě je třeba tuto energii vynakládat správným směrem a interagovat primárně s relevantním publikem – což by ale pro neměl být problém, protože už z předchozího bodu víte jak k němu dojít.

A neopomíjejte ani funkci sledování konkrétního hashtagu – máte tak přístup k vaší potenciální cílovce rovnou ve svém feedu bez složitějších hledání.

Frekvence

Nezapomínejte na slovo “insta” v názvu sítě. Instagram není místo, kde si vystačíte s jedním příspěvkem za měsíc. Ba ani za týden. Instagram je síť, kde obecně platí, že čím víc, tím líp. Konkrétní frekvence však záleží už na individuálních faktorech – velikosti cílového publika, dostupnosti contentu, atd.

Nic se ale nesmí ani přehánět – není nic horšího, než jít svůj feed „zaspamovat“ v jeden den deseti příspěvky – vždycky (reálně mě nenapadá jediný kdy by bylo dobrý udělat spamfest) je lepší to rozdělit na klidně deset dnů či multiobrázkový příspěvek.

Pořád však i na Instagramu platí, že by nikdy kvantita neměla jít na úkor kvality a je dobrý se vyvarovat „postům, jen abych postoval.“

Propagace

A když už máte dobrý obsah, který si myslíte, že stojí za zhlédnutí, je čas na placenou propagaci. To už je však běh na delší trať a delší vysvětlování.

Poslední rada na konec: Nezapomeňte svůj Instagramový profil propagovat na dalších sítích a webu!

To je všechno z mých rad, jak získat více Instagramových followerů. Jak vidíte, je to dlouhá cesta, vyžadující neustálé úsilí, čas a energii. Navíc, k nejlepším výsledkům je zapotřebí i jistý um a know-how.

PS: Nezapomeňte mi dát follow na můj Instagramu! (Ale teda nechoďte sem moc pro inspiraci, jedu ho dost punkově! 😀 ) Byť řízením těchto pár rad jsem za rok a půl na svůj hobby Instagram získal přes 1100 followerů a loni přes 24 tisíc lajků. Což na to, jaký mám bramboro obsah… 🙂

PPS: Pokud vám ten návodek přišel k něčemu, nezapomeňte mi koupit za odměnu pivečko!

PPPS: Všechny tyhle rady jsou pro chlapy. Pokud jste ženská, házejte selfiečka s figurkama co nejsou skoro vidět, a ono se vám na profil naženou bez práce davy simpů, co budou sypat lajky jako zběsilí (a možná dykpyky, ale to už je cena za internet fame.)

Původně vyšlo na Potanově válce.

Mladý a krásný wargamingový blogger, který není troll.

Komentáře

Zatím nejsou žádné komentáře.