Rumory
Víkend s Horus Heresy – Shattered Legions,Blackshields a těžké zbraně
8.2.2016Část konceptu Horus Heresy se točí okolo Shattered Legions – roztříštěných zbytků Legií po Istvaanu V. Týká se to převážně Legií Iron Hands, Raven Guard a Salamanders. Zvláštní je, že zde lze hrát i odpadlíky ze zrádcovských Legií, bojujících bok po boku s loajalisty. Toto téma byla mnohokráte zpracováno v povídkách či novelách vydaných nakladatelstvím Black Library a vnitřní rivalita Legií má své kouzlo.
Tak se podívejme, co nám Forge World nadělil :
Už z letmého pohledu na pravidla je jasné, že půjde uvařit vpravdě barevný ovocný salát. Legie sice přijdou o část svých specifických pravidel, nicméně budou moci sdílet jiná. Řekl někdo Alfa Legie? Jsem si jist, že někdo řekl Alfa Legie.
Podíváme se na Rites of War :
Krom běžných Rites of War jsou k dispozici dvě unikátní:
After Istvaan dává modelům plošné Hatred na Zrádce a omezuje použití Veteran Squad. Například kombinace Raven Guard a Alfa legie s tímto RoW zní vcelku zábavně.
Hunter Killer Mission vypadá zajímavě už tím, že Praetor musí být z Legie Emperor´s Children. Tím se pravidla opírají o příběhové pozadí Horus Heresy popsané v mnoha kninách. Tento RoW umožňuje nejen provést na šestku outflank z jakékoliv hrany stolu, ale především říká: „Vyhladit! Zabít! Spálit!“. Armáda hrající podle Hunter Killer Mission nemůže získat body za plnění úkolů, nicméně dostane d3 vítězných bodů za každou zlikvidovanou jednotku soupeře.
Zajímavé? Ano. Zábavné? Párkrát.
A pokračujeme k Black Shields. Jsou to odpadlíci od Legií, kteří si řekli, že Primarchové nemusí mít zas tak pravdu a že jistě existuje nějaká fajnovější alternativa trávení volného času než válka ve světě temnoty.
Bohužel se nám nepodařilo najít scany jejich pravidel, takže je zveřejňujeme jen v textové formě. Raději je proto berte s rezervou:
Black shields is a new version of the legiones astartes rule, and uses the standard legion crusade army list . Adds +1 to the roll to see who goes first. Are ‚by the emperors/horus’s command‘ allies to legions, and fellow warriors to non-legion army lists.
May not take praetors, command squads, tactical squads, drop pods, dreadnought drop pods or deathstorm drop pods. Can’t use rites of war, but can use the alternative FoCs.
May only take a single consul of any kind. Must have more vehicles than infantry units.
May take one or none of the following collections of rules:
Gain FNP(6+) but must pass a leadership test to end the movement phase further away from a visible enemy unit then they started. if test is failed they move D6″ towards the closest enemy unit they can see.
Gain +1 leadership and rerolls 1s to hit while within 6″ of another friendly blackshield unit, however they may not use the leadership value of other models and suffer D3 casualties if they fail a leadership test in the assault phase in addition to other effects. Characters gain preferred enemy instead and can not take chaplains nor ally with other astartes.
Up to half of the infantry units without a dedicated transport gains deep strike but suffers D3 casualties if mishaps in addition to other effects.
May take additional wargear options, characters may take rad grenades, after half of the blackshield units have been killed, each turn after, each unit must pass a leadership test or be removed from play.
May choose one of the following options but may not take allies:
Option 1: +1 str, +1 toughness, -1I, -1″ to charge range, may not sweeping advance
Option 2: +1ws, +1bs, -2ld
Option 3: gains fear, fleet and rage, -1bs
Black shields may take a range of replacement wargear options called ‚pariah‘ each confers a bonus over the original wargear, but has a negative attachment as well. won’t list them here.
May take a blackshield reaver lord, basically a speical praetor with different wargear options, all the basics are there, plus the pariah gear and some others, while some ‚fancy‘ praetor gear isn’t.
Black shields have a named character called ‚nemean reaver‘ who is believed to be a former dark angel, may also be taken as a knight errant and replaces his blackshield special rules for the Knight errant rules for a price.
Main basic squad is the ‚marauders‘ 5-20 basic marines with lots of basic options and 1in5 can take special/heavy weapons
Za nás se jedná o pěknou možnost ve stylu: „Postavím si vlastní Legii s vlastním barevným schématem.“
EDIT aneb přišlo po uzávěrce :
Po víkendu se samozřejmě objevili scany pravidel, potvrzující většinu věci nahoře uvedených a přidávající pár nových :
Dělá to BOOOM!
Nakonec se podíváme na nový set těžkých zbraní pro všechny! Staré zbraně dostaly modernizovanou verzi, která se již nenosí na rameni ale klasicky „na ramba“. Autorovi článku se nejvíce líbí Rotor Cannon, který je sice hezký, ale trošku smutný po pravidlové stránce.
Přidáváme navíc nová pravidla Rapier Carrieru. Zvláště hráči Iron Warriorů ocení Phosphex Canister Shot. Nám ostatním, které svazují Solární Konvence, přijde značně nepříjemný.
Komentáře