Reporty
WZR : Report z turnaje v Black Oilu
1.3.2016sepsal Blaincolt
Organizační struktura:
Warlord – Sea Lion s raketometem se zvětšeným dostřelem na 28 palců
Troops – 3 x 5 Heavy Infantry, z toho dvě pětky s bajonety, upgrady – před prvním kolem udělají jeden Move, Aim+2AVV
Support – Psi s upgrady – Engage +1MV a +1ROA, +2St a +2CON
– Banshee – stejný upgrady jako psi
– Brotherhood Troopers s advisorem Feltordem – Arts – psychic raketomet a dominion
Cílem bylo těžkou pěchotou vysunout před nástupku a za pomoci karet, který zvětšují dostřel, nepřítele ostřelovat hned od samotného začátku. V prvním nebo druhém kole bude třeba šetřit karty a vysadit Banshee u vybrané části soupeřovy armády, kdy jedna Banshee může dát damage 1×18 a 3×14 (první dá Critical damage 2, tedy vhodné vysazovat na něco více životového). Psi budou postupovat skrytě vpřed a pak, až nastane jejich chvíle, spáchají podobnou paseku jako Banshee. Troopers tam jsou jako případná reakce na vozidla a také jsem chtěl vyzkoušet kouzlo Dominion. To říká, že při úspěchu donutím nepřátelský model udělat basic akci, jako kdyby byl v sentry.
1. bitva: Nomis – Mishima
Battle linie, kdy na středu jsou tři tokeny a pod jedním z nich jsou dokumenty. Úkol zní jasně – donést je do nástupky. Těžkou pěchotu „překvapivě“ rozmisťuji souměrně nalevo, na středu a napravo a vytváří tak oku lahodící palebnou linii. Psi stojí napravo, bratrstvo nalevo a Warlord na věžičce u nástupky.
Proti nim na levém a pravém křídle stojí oddíl hatamotů, kdy u oddílu na levém křídle je ještě ENY WL a drak. Ke středovému baráčku se nainfiltrovávají devilové se specialistkou.
Jako první seskakují Banshees a zabíjí několik hatamotů včetně ENY WL, čímž je odstraněna i specialistka devilů. Nomis vidí, že nejsem po včerejším večeru zrovna ve formě a během prvních dvou kol mi vlastně radí, co mám dělat. Posledním Basheem chci naengagovat seskupené Devils, kteří nečekali, že se u nich něco objeví.
„A proč tam spíš nehodíš granát?“ ptá se soupeř. Na to nemám jinou odpověď, než ten hranát skutečně hodit. Pár devilů to nerozdejchá. Ze stínu vystupují Shadow walkeři a poutají značnou část mé palebné linie. Stojí mě to oddíl psů a nějakou pěchotu. Drak letí vpřed. Seskakují Tiger dragouni a kulomety cupují mou těžkou pěchotu.
V dalším kole nachází Nomis na první pokus dokumenty a vydává se s nimi k nástupce. Burš s dokumenty se hezky schovává za terén, naštěstí Warlord na věži má krásný přehled o bojišti a dobrou schopnost střelby. Zamíří a nosič dostává přesný zásah raketou.
Ztráty na obou stranách jsou značné, ale Nomis již nemá jak dokumenty oddnést, tak je v šestém kole odnáším já.
2. bitva: Pinďa – Bauhaus
Rohové rozmístění a už ani nevím, co jsme měli za misi. Tuším, že to byl Recon, kdy máme obsadit tři zóny. Pinďa má v nástupce dva Vulkány, kteří z každé strany kryjí Angeliku. Hussaři je jistí zezadu. Tři juggernauti stojí na levém křídle nástupky. V levém rohu mapy se objevují Rangers.
Můj Warlord se objevuje v protilehlém pravém rohu. První, co vidím, jsou Juggernauti seskakující mi do zad a plamenometné peklo, které páchají v mých řadách. Z pejsků a několika těžkých pěšáků zůstává jen škvarek. Banshees vysazuji na oddíl Rangerů, kteří mi tak už nebudou dělat starosti a část z nich upoutá i juggernauty. Pak už se moc pohybů nekoná.
Pěchota postupuje, ostřelujeme se na dálku a obsazuju potřebné tři zóny.
3. bitva: Longer – Mishima
Dvě rohové protilehlé nástupky s možností rapid deploye. Mapa je rozdělená na čtvrtiny, kdy na středu každé leží token. Cílem je obsadit alespoň tři z nich. Tohle rozmístění prakticky zrušilo moji snahu ostřelovat nepřítele na maximální vzdálenost, protože jsme všichni začínali na dostřel.
Není skoro, co popisovat. Bitva se zvrhla v krvavá jatka, kdy všechno umřelo už v nástupce. Infiltrátoři Mishimy obklíčili jeden roh, kde jsem rozmístil oddíl těžké pěchoty, trapery a psy a začali střílet po těžké. Značně obklíčen jsem poprvé využil Feltrodův štít, který jsem vyhodil a vše, co mohlo, se pohlo, aby se ho dotýkalo. V tu chvíli jsem ještě neviděl ten „potenciál“, který jsem využil až v následující bitvě V druhém rohu začali mou těžkou pěchotu masírovat Shadow Walkeři.
Jediné, co mohlo provádět nějaké manévry, byli psi a Martian Banshees. Ti seskočili na seskupenou skupinu Daemon Hunterů. V prvním kole jim nic moc neprovedli, ale poté je už zničili. Soupeř naštěstí zaměřil střelbu Crimson devilů na těžkou pěchotu a psi ztratili snad jen jedne model. Chlupáči tak mohli vyběhnout, aby podpořili Banshees a napadli část Devilů. Longerovi Roninové, když zjistili, že Banshees už dopadli jinde, se utrhli a Warlorda nechali samostatného bez možnosti Shielded. Toho využila má těžká pěchota a cílila jen jeho.
Boj pokračoval strašlivou střelbou, které prokládalo nějaké řinčení oceli. Když se usadil prach, zůstalo na stole Mishimě pár modelů, kteří po chvilce padli za svého pána.
Byla to těžká bitva, ale z každého oddílu mi zůstali dva až tři vojáci, takže ve stanoveném limitu obsazuji potřebné tři tokeny.
4. hra: Nazghul – Dark Legion
Hraje se Eskalace s postupným nasazováním oddílů, která zase znemožnila můj plán s dalekonsnou střelnou. Rapid deploy zůstává. Na středu stolu leží token, který máme odnést do domovské nástupky. Armádu jsem rozdělil na čtyři části – tři z nich obsahují oddíl těžké pěchoty a zbývající Brotherhood troopers se psy.
Vyhrávám úvodní iniciativu. (Od této chvíle už ale na turnaji nevyhraju ani jednu iniciativu normálním hodem.) První tah „inteligentně“ využívám k tomu, abych nasadl těžkou pěchotu do své nástupky, která tak ale nemá na co střílet, protože jsou jediní na stole.
Po nich se deployuje soupeř na z mého úhlu pohledu levé křídlo první zombáki, kteří jednoho nebo dva vojíny od pěchoty zabíjí. Na pravém křídle nasazuji druhý oddíl těžké pěchoty a proti nim se v krytu rozmisťují necromutanti. Golgotha se objevuje vzadu na levém křídle.
V druhém kole se úplně zbytečně soustředím na levé křídlo, které je relativně otevřené. Psi skočí na návnadu a jsou bezvýznamně obětováni. Do hrobu s sebou vezmou jen tři zombáky. Když padnou psi, soupeři už nic nebrání v nasazení dvou Razidů prakticky u mé nástupky. Soupeř mi tak nechává prostor jen asi pět na pět palců pro nasazení Bhood trooperů.
Přichází chyba číslo tři. Jelikož nechci obětovat prakticky zbytečný oddíl bratrstva, nasadím na tyhle razidy Banshees. Soupeře už pak nemám čím překvapit.
Na Nazghulově straně se postupně objevují další Razidi a Necrobeasta. Oba postupujeme proti sobě s mírnými ztrátami, až se potkáme na středu, a tam to hezky řeší kulomety nemrtvých s Black Bullets, které ruší můj HEAL a schopnosti Iron Lady. Necrobeasta vybíhá na dva těžké pěšáky a překvapivě vůbec nic neudělá. Má pěchota hrdinně postupuje vpřed, ale nakonec je dostane množství zombáků.
Soupeřův Necromutant zvedá token a běží s ním domů. Golgotha se postupně teleportuje až k mému Warlordovi a jeho hlava končí na jednom z jejích „klepítek“. Moc mi už toho nezbývá, tak Feltordo zoufale sesílá kouzlo Dominion a ovládám nemrtváka s kulometem.
Teď nevím jestli ho nakonec zabil nebo ne, ale nic to nemění na tom, že token končí u Nazghula v nástupce.
5. bitva: Biggles – Brotherhood Inkvizitorský spam
Jedna z nejtěžších bitev, po psychické stránce určitě. Rohové nasazení a za úkol máme obsadit tři tokeny na středu. Na levém křídle leží token v krásném, pro mě výhodném, otevřeném terénu. Středový se pro mě schovává za rohem, ale Biggles na něj má krásný výhled. Token na pravém křídle je na střeše nízké budovy.
Nalevo postupuje oddíl těžké pěchoty spolu s bratrstvem, kdy Feltordo v druhém kole vyhazuje token nesmrtelnosti a celý oddíl těžký pěchoty se k němu schovává. Tím prakticky pokrývá levé křídlo a vůbec ho již neřeším.
To znamená, že hlavní boj bude na středu a na pravém křídle. U pravého tokenu se rozmisťují Mortíci. Banshees seskakují u nástupky Bratrstva a nabírají několik inkvizitorů s cílem zdržet jejich postup o kolo, a tím umožnit mým pěšákům relativně v krytu dojít k tokenům a na konci třetího kola se na ně vrhnout a obsadit.
Ztráty jsou na obou stranách, zejména mě zlobí kouzelná střelba přes celou mapu skrz všechny terény. Mortíci zbytečně vybíhají a způsobí nějaké ztráty, ale padnou relativně levně.
Ztráty se zvedají, ale pořád mam toho dost a pak přichází kolo, kdy to celé můžu ukončit. Tokeny mám v dosahu běhu, Biggles má méně aktivací, a tak to můžu v „klidu“ uaktivovat, doběhnout a uzavřít.
Na středu se odkryju a doběhnu na token. Nalevo obsazuju token, takže zbývá už jen ten napravo na střeše baráčku, který je od vojáka vzdálen šest palců a na střechu musí vylézt další tři. Jenže to nepromyslím. Nespálím kartu, kterých mám na ruce spousty, abych modelu přidal akci. Se dvěma akcemi bych doběhl k baráku a přes běžný pohyb v klidu vylezl na střechu bez CON testu. Místo toho vyrazím na střechu běžným během a co čert nechtěl, nehodím ten CON test. Voják padá k zemi.
Následující kolo nevyhraju iniciativu, ztrácím oddíl napravo a oddíl na středu má značné ztráty. Moje psychická odhodlanost to dohrát se v tu chvíli rovná sedmnáctileté tenistce, která promarnila match ball na Wimbledonu. Vše jsem vsadil na jednu kartu a už nemám jak dobýt ztracené pozice.
Dochází mi pěchota a jediné, na co se zmůžu, je ústup. Na pravém křídle už mi nezbylo nic. Na středu stojí Iron lady se dvěma až třemi pěšáky. Prakticky bez ztrát zůstává levé křídlo, které se tím pádem začne přemisťovat na střed a oddíl bratrstva bez odporu obchází celou mapu zleva.
Můj ústup dovolí Bigglesových inkvizitorům postup v předu. V klidu tak obsazuje středový a pravý token s jasným cílem v 8 kole získat vítězství tím, že drží dva ze tří. Mám dvě možnosti, jak mu v tom zabránit.
Vyběhnu s Feltordem, který chce ovládnout inkvizitora a přesunout ho z tokenu. Hod dvacetistěnnou kostkou na 17 a méně se mi u tohoto kouzla podruhé v této hře nepodaří. Zůstává poslední možnost, a to je Iron Lady se svým plamenometem. Ta vybíhá a poslední akcí upaluje inkvizitora.
Končí kolo a oba držíme po jednom tokenu. Plním sekundární misi, ale Biggles tu svou nesplnil, takže se to obrací a získávám již nečekané vítězství. Tohle byla extrémně těžká bitva a od Bigglese hezky zahraná.
Zhodnocení:
Capitol má omezené možnosti boje proti pancéřovaným cílům, proto jsem chtěl vyzkoušet Warlorda s raketometem. Jeho zbraň má ale Slow to reload a ta je sporná a každý si ji vykládá jinak (Podle mého můžu přikoupit ROF, podle Poláků nikoliv). Další raketomet mají Free marines, kteří se mi jako jednotka moc nezamlouvají, tak jsem tam dal Brotherhood troopers se zajímavým specialistou.
Vozidla se ale moc nehrála, tak raketomety většinou zůstaly nevyužity, stejně jako kouzlo Dominion. Myslel jsem, že pro něj najdu využití prakticky vždy, ale stejně bylo více méně situační. Prakticky jsem ho použil jen dvakrát proti Nazghulovi, kdy jsem vždy ovládnul jednoho zombáka s kulometem. Proti Bigglesovi selhaly kostky a nikdy nehodily pod 17 na seslání.
Nejvíc jsem nakonec ocenil Feltordův štít, pro které bych v kombinaci s těžkou pěchotou využití našel, ale celková hodnota jeho pořízení je vysoká, víc jak 100 bodů (60 troopers, 40 Feltordo a to ještě nemají kouzla). Takže spíš pořídím další psi.
Těžká pěchota nezklamala a její nasazení do dalších bojů se dá jen doporučit.
Banshees vynikající Rapid Deployment jednotka. Když máte dost karet a s přikoupenými upgrady dokážou napáchat značné škody. To stejné platí i pro jendotky K9.
Na závěr chci poděkovat všem protihráčům, všem organizátorům i Black Oilu za hezké prostředí. Nakonec z turnaje bylo druhé místo.
Komentáře