Recenze
W40K : GW draft nových FAQ 2/2
10.5.2016Tak, pokračujeme v krasojízdě.
Opět – pokud se Vám změny nelíbí, ozvěte se na oficiálním FB GW. Víceméně jen tak jde poskytnout nějaký feedback a ovlivnit finální verzi.
Zde bych zmínil např.
Q: Does Warhammer 40,000: The Rules (7th edition) override Codex: Stronghold Assault?
A: Yes. This is an exception to the normal rules, in which expansions override the rulebook.
Q: If your Warlord is in Reserves, can you use their traits for re-rolling Reserves?
A: Yes.
Nebo třeba :
Q: Can you clarify the term ‘deploy’?
A: ‘Deploy’ is a word for setting up a unit on the battlefield – this is something you do during deployment, but also when units arrive from Reserve and so on. ‘Deployment’ is the stage in ‘Preparing For Battle’ where the players set up their armies on the battlefield.
Jak se zdá, tak toto řeší onen problém s Impériem vyvolávajícím démony. Ano, pohyb z rezerv je deploy a to včetně DS.
Q: If a Gargantuan Creature destroys a vehicle or other type of unit after striking at Initiative step 1, does it still get to Stomp if there’s nothing left in combat?
A: Yes.
Stomping time!
A už nejde scatterovat placka na FMC. A ty ještě všechny dostaly Deep strike. Proč ne.
Pěkná klarifikace Brotherhood of Psykers a efektů jen pro psykery. A důležité – psyker může kouzlit maximálně tolik kouzel, kolik je jeho mastery level.
Co je lepší? 3+ nebo 4+ s přehozem?
Obojí asi ok
Asi také ok.
Dobře, Vortex odsouvá modely a nelze s ním stunlockovat. Mno, o to hůře.
Look out, Sir! na Stomp. Meh.
Q: Can a Fortification Scout?
A: No.
Ano, i toto se řešilo v českých luzích a hájích.
Q: Can Bikes, Super-heavy Walkers, Walkers, and Monstrous Creatures move and/or assault units on the higher levels of ruins?
A: Yes. For simplicity and ease of play, the core game rules allow most models to climb any piece of scenery. Use the ‘Wobbly Model Syndrome’ rule if it is not possible to place the model in the position it is meant to be occupying. If you wish, you may want to say that models are only allowed to move to places that they could reach ‘in real life’, but you will need to apply a certain amount of common sense and discretion in order to make such a rule work well.
Tohle bude turnajově zajímavé. Stejně jako :
Q: A ruin (e.g. a Shrine of the Aquila) is treated as difficult terrain, but does this mean that models can move through the walls?
A: No.
Žádné lezení oknama? Více na Bolsu
Asi OK.
Asi OK.
Hm..
Zajímavá je klarifikace pohybu multijednotky…
Konec šaškování s pivotem. Začátek jiného šaškování s pivotem. No, uvidíme.
Dobře, takže na plasmovou pekárnu nepomůže nic. Prostě nic. Ani Preferred enemy, ani Relic, prostě nic.
Řekl někdo psychic shriek? Jsem si jist, že jo.
Mno, a to by mělo být všechno. Jaký je Váš názor na novinky?
Komentáře