Rumory
Kdopak to klepe na dveře? Pokračování…
10.5.2017Psychická fáze je v dnešní době častým kamenem úrazu. Velmi často je komplikovaná, v případě některých listů je třeba si skoro vést účetnictví. Nemluvě o kombinacích, které tato fáze může poskytnout…Zřejmě chápu, proč a jak byla nastavena tak, jak byla – hodně to připomíná staré WFB. Avšak pozorovat kostkovanou dvou kouzlících armád, kdy na každé straně je 25+ kostek..Mno, nevím.
V nové edici má dojít k velkému zjednodušení celé magie. Každý kouzelník může seslat počet kouzel na profilu, hází se 2D6 proti obtížnosti kouzla. Takže opět – návrat k kořenům.
V rámci psychic phase byli představeny i „mortal wounds“ – zranění, na které nefunguje žádný save. Ani invul. Jauvej.
Takže sumárně – dojde k zjednodušení a k zpřehlednění celé psychic fáze. Za mě asi v pořádku. Uvidíme ale, jak bude zpracován výběr kouzel.
Krok 5. – Charge phase a Fight phase
Affix bayonets!
Stále se bude napadat na 2d6 palců, změnou je Overwatch na všechny nedoběhlé jednotky. Proč ne. Uvidíme, jak toto bude řešeno například u Lion´s Blade. Ruší se base-to-base, koherence pro boj zblízka bude nyní 1″. Z toho jsem trošku rozpačitý, dobře víme jak se někdy řeší „Nedoběhls o 1,5mm.“
Boj zblízka projde drastickými změnami. Největší je ztráta iniciativy, přejde se na střídavou aktivaci jednotek v boji, stejně jako to má Age of Sigmar. To je podstatná změna. Během aktivace dostane jednotka pohyb 3″, kterým se může trošku dobalit anebo někam „přetéct“. Stále nepůjde střílet ven a dovnitř boje zblízka, takže narozdíl od AoS půjde uvázat jednotku v boji tak, aby nestřílela.
Hodnota modelu, na kterou zasahuje cíl, bude fixní, nikoliv počítaná z tabulky. To maličku posiluje slabší jednotky, uvidíme jak se to projeví v kontextu celé hry.
Krom úprav cílových čísel na hod je největší změnou pořadí aktivace.
…a k boji patří Krok 6. – Morálka
Zde došlo opět k těžkému zjednodušení.
Podíváme se na několik důležitých střípků :
The new Morale phase is simple, and only happens once per player turn, at the end of all your other phases. It will apply to almost every unit, and represents warriors fleeing the battlefield, dying from the psychic feedback shockwaves of their allies, or retreating with injured or fallen brethren. There will be very few units indeed that will not feel its effects.
The mechanics are simple – any units that suffered casualties in a turn must take a Morale test at the end of it. You just roll a D6, add the number of models from the unit that have been slain, and if the number is bigger than the unit’s Leadership, the unit loses the difference in additional models.
Takže na konci celého kola spočítáte celkem padlé, z střelby či na blízko, je to docela jedno. Hodíte jednou kostkou a porovnáte hod s Ld. a „rozpadnete“ modely.
Popravdě se moc netvářím na souhrnný test za celé kolo, kde si člověk musí pamatovat, kolik modelů bylo na začátku a na konci. Chápu, že cílem je zjednodušení, avšak tohle je možná až moc banananální.
…pokračování příště.
Komentáře