Český portál o wargamingu

Nejnovější příspěvky


/ 1

Reporty

8ed : AdMech vs Salamandeři

12.6.2017

Tak nakonec i já jsem se dostal na testování 8ed, soupeře mi dělal Tierce, opět s padacími Salamandery.

Já jsem „zkusmo“ zkusil postavit Brigade detachement Adeptus Mechanicus, tak trošku z lenosti.

A pak začala operace

Na Marsu je cibule a phosfexu dost!

 

Mise : Retrieval (3 VP za objective)

Deploy : Frontline Assault

Po rozdání objectivů začíná Tierce deploy. Vzhledem k tomu, že mám asi 2 x tolik jednotek, tak vykládám po jednom modelu (Dragoun), zatím Tierce staví do deploye jen Land Raider s termoskama a apatykářem a 2 x Thunder Fire. K tomu SM kapitán, jehož role se zmenšila na „Da lucky Grot“ (Reroll 1 do 6″).

Já jsem postavil deploy do V, na střed Cawl (Da bigger lucky stikk), roboti, vozejčky, na jednom boku krabíci, na druhém Dragouni, Vanguardi tak nějak v okolí..
Tierce si za deep strike svojí „ministarou“ vybral bok, kde byli dragouni a najel tam i Land Raiderem. A pak začlo mocné pew pew a dakka dakka, které trvalo skoro až do konce hry.

V finále :

  • 3++ W2 termosky, pokud nemáte D2 zbraně plošně či něco, co je kouše víc, jsou mnohem větší držák, než jsem čekal
  • LRC je slušný brick, přijde mi teď mnohem odolnější
  • 4 x 18 výstřelů 4+ to hit s rerollem S6 AP2 D1 je takové „nic moc“. Projevil se posun wound tabulky, takže jdete na 3+, nikoliv na 2+ dle zvyku.
  • Overcharged plasma je vždy 1 to hit, reroll na 1. Vždy. Prostě vždy.
  • Reroll pro všechny a na všechno a každý jinak je trošku únavné.

Co se týče hry, tak Salamandeři plavali proti plasmě, kdy mi vždycky nabrali jednu malou jednotku, tu zabili. Konsolidace do CC s další jednotkou, ta moje vyhlásila Fall back!, ozvalo se DAKKA DAKKA!, odloupla se vrstva cibule na obou stranách a jelo se dál. Já loupal rychleji a Tierce se prostě neproplaval. Na konci jsem stál na 3 objectivech a po smrti Vulkana He´stana jsme (i z časových důvodů) skončili.

Sumárně mi „velká“ brigáda Adepta Mechanica přijde problematická v tom, že nemá jak škodit vzadu. Mechanicum má jednu jednotku s infiltrací, žádnou s Deep strikem. Do budoucna tedy přemýšlím o AM Batalionu + Patrole Imperiální Gardy s Assasinem, protože Eversore je láska. Budu mít méně rerollů, takže holt ty plasmy umřou na první jedničku (a to jen pokud se vzdálí od opraváře). Ostatní stratagemy jsem díky tomu, že mi jediná pořádná CC jednotka umřela na střelbu první kolo (a dragouni šli v boji první) vlastně ani nevyužil.

Nová edice je rozhodně rychlejší, spousta věcí se neřeší – pohyb terénem, cover a pár dalších, na které je člověk zvyklý. Boj zblízka je místy nepřehledný, chce to nějaké markery pro více bojovější armády, kde už se řezalo. Nejprve je třeba vyřešit jednotky, které úspěšně provedli Zteč a až poté se aktivuje střídavě.Tento způsob aktivace (jako v Age of Sigmar) bude asi hodně těžký oříšek pro staré hráče na „přepnutí“.

Pro mě byla asi největší obtíž to, že jsem Mechanicum hrál v W40K poprvé – neustále hledání pravidel, statů, wordingu apod. bylo únavné pro oba.

Už aby byl army builder.

No, já jdu předělat roster a zbývá mi jen popřít „Gamingu zdar!“

Fotky jsme bohužel samým nadšením nestihli udělat. Snad příště.

 

Nadšený gamer, primárně Warhammeru....a milovník piva

Komentáře

  • Alessan
    Posted at 22:06 12.6.2017
    Alessan
    Odpovědět Author

    Veľmi pekné. Ale … fotečky. Fotečky by neboli. Aspoň 2. Inak super. 😀