Český portál o wargamingu

Nejnovější příspěvky


/ 3

Unboxing

Shadespire – Unboxing

14.10.2017

Hexová deska! Kostičky s obrázky! Kartičky…. Spousta kartiček. Tokeny, barevný plast. Age of Sigmar. Tadá! Warhammer: Shadespire v celé své kráse ! Cože? Tohle vám nestačí? Dobře, tak si to rozebereme trochu podrobněji.

Shadespire je nová desková/ wargamová hra ze světa Age of Sigmar, co u nás vychází koncem tohoto týdne. 21.10 tuším.

Příběh

Shadespire kdysi byl úžasné město nevídané krásy a bohatství. Bylo pýchou Sféry smrti. Město zbohatlo hlavně díky zpracování podivné substance- Shadeglass. Tato látka je v sobě schopna uchovat duše mrtvých. Ti dostatečně bohatí mohli dosáhnout „věčného života“ uvnitř zrcadel z Shadeglass. To se ale nelíbilo Nagashovi. Vládce nemrtvých si přece nenechá odepřít své právo na duše všech mrtvých. Místo aby město prostě zničil, vysál z něj všechno světlo a slávu. Z dávno slavného města zůstalo pouze pokřivené bludiště plné rozbitého skla bez známky světla. A to není to nejhorší. Duše kohokoliv kdo zemře uvnitř Shadespiru zůstane uvězněná v tomto podivném věžení bez šance opustit nekonečné bludiště. Přesto jsou tací, co se odváží do Shadespiru hledat zapomenuté poklady a dávná tajemství.

Box/modely

Krabice přišla asi nejlépe zabalená, co jsem kdy viděl. V celém velkém balíku byla celá jedna bedna Shadespire. Tleskám efektivnímu využívání místa v balíku.

V krabici máme hrací desku s hexagony, několik tokenů na hru. Kostky, kartičky a hlavně modely Stormcastů a Khornových berserkerů.

Deska

Pěkně udělaná deska složená ze 2 částí. Před hrou má každý hráč jednu desku a postupně ji pokládají k sobě. Takže můžou vytvořit jednu velkou místnost, nebo úzký koridor. Na mapě jsou vyznačená políčka, na která se umisťuje gang na začátku boje a zasypaná pole, přes která nelze chodit.

Tokeny

Naštěstí je tokenů minimum a jsou přehledné.

Červená kolečka označují ubrané životy.

Čtverce označují, že se model už pohnul/útočil.

Hexagony jsou očíslované objektivy na plnění misí.

Zlaté mince označují Glory, kterou hráč získal za splnění úkolu. Ty se dále využívají pro dávání vybavení na modely, což je podle mě moc pěkná mechanika.

Kolečka s lebkou- každý hráč má 4 a slouží k počítání aktivací během kola.

Modely

Všechny jsou z barevného plastu, aby šly dobře poznat i bez barvení. Modely jsou snap-fit. Takže jdou složit jednoduše a drží i bez lepidla, nicméně s ním je to jistější. Tři modely jsou stormcast eternals. Rozhodně se mi modely Stormcastů líbí mnohem více než berserkerů. Máme jednoho vojáka s obouručním kladivem. Hrdinku! (zatím druhý ženský stormcast model) s mečem a kladivem. Nakonec velitel celé skupiny s obouručním mečem.

Berserkerů je pět. Modely jsou pěkně detailní a každý je opravdu jiný. Jak vzhledově tak zbraní co útočí. Berserkři jsou celkově rychlí a umí vytvořit nepěkné množství útoků, ale zapomínají na obranu. Gw nezapomnělo ani na detaily, jako masky, znaky chaosu, řetězy a spoustu dalších.

P.S. Začátkem listopadu budou další 2 gangy. Nemrtví a orkové.

P.P.S Stormcastí velitel se skládá z asi nejvtipnější části co jsem zatím viděl.

Kostky

Bílé jsou na útok, černé na obranu, ale šance jsou stejné jen jiné znaky.

Docela nezvykle pro GW hra používá kostky se znaky. Pro představu: Všichni Stormcasti sami od sebe mají 50% šanci na zásah. Berserkři převážně 33%. Ovšem pokud jim při útoku nebo obraně pomáhají spolubojovníci, zvedá se šance na nějakých 83%. Což znamená, že s podporou se stormcast trefí na pět ze šesti stran kostky. To samé platí pro obranu. O tom napíšu později.

Strany

1. Kritický zásah vždy úspěch při útoku/obraně. Crit na obranu neguje všechny zásahy nebo jeden Crit útočníka. 2. Meče/šipka – horší možnost na úspěch. 3. a 4. Kladivo/štít – je na kostce 2x lepší šance na úspěch. 5. a 6. Půl kruh a kruh – ty se počítají pokud vám pomáhá 1/2+ přátelské modely.

Karty

Tady přichází to důležité – Power cards. Ty představují určité zvraty a vybavení co gang našel a může použít, aby získal výhodu. Začínají u umožnění pohybu, přes zlepšení počtu/síly útoků až po nové zbraně, které je možné používat. Nějaké karty jsou vázané na specifický model. Karty jsou buď Gear- vybavení které modelu zůstává, ale platí se za něj Glory pointy. Druhý typ je Ploy- karty co dávají bonusový efekt pouze do konce kola, ale jejich zahrání nic nestojí.

Poslední typ jsou Objectivy- Jejich plněním získáváte Glory points, pomocí kterých můžete používat Gear karty, a co je důležitější, kdo jich má víc vyhrává hru.

Tyto karty máte rovnou nachystané pro první hry. Poté co odehrajete několik her si můžete namíchat vlastní balíček. Karet je v balení tuším okolo dvou set.

Tady přichází na řadu deckbuilding a vlastně jediná stavící fáze hry. Gangy a modely v nich jsou pevně dané. Místo stavění a kombinování určitých modelů stavíte balíček Power a objective karet k obrazu svému. Takže balíčkem můžete podpořit už tak brutální útok Berserkerů nebo vylepšit jednoho Stormcasta, aby sám porazil celou armádu.

Gw má karty pěkně a blbuvzdorně rozdělené.

Stat karty

Každý model má svou kartu se staty. Příjemný je obrázek samotného modelu, což pomáhá s identifikací, hlavně u Berserkerů.

Na kartě vidíme zbraň modelu. Čteme zprava do leva. Dosah zbraně. Počet útoků a na jaké znaky se trefuje. Kolik zranění ubírá

Poté máme zlatý řádek to je podmínka kterou musí model splnit aby byl „Inspired“ (prostě otočíte kartu) Inspired modely mají zpravidla lepší pohyb/obranu/počet útoků. Podmínky se různí. Stormcasti pokud se úspěšně ubrání. Berserkři pokud zemře dost modelů. Orkové pokud jsou zranění atd atd.

Úplně dole vidíme pohyb modelu, počet kostek na obranu a na co se brání (zbroj/úhyb). Nakonec počet životů.

Napravo je popis modelu, případně jeho zvláštní schopnost.

Setup

Nachystáte tokeny, gang a karty k němu. Hlavně čtyři tokeny na aktivace, docela to pomáhá. Oba si vytáhněte pět power karet a tři objectivy. Poté si hodíte iniciativu (kdo hodí více critů na čtyřech kostkách).

Podle iniciativy umístíte herní desku a na střídačku šest objetivů, aby jste nevěděli, který má jaké číslo. Poté je otočíte. Umístíte na střídačku modely do lebkou vyznačených hexů na své části desky.

Zase si hote kdo začíná. Ten, kdo dokončil deploy první má jeden krit automaticky. Poté postupně aktivujete modely. Střídáte se po jedné aktivaci.

Máte čtyři akce na kolo. Takže pokud máte tři modely, jeden dělá dvě akce. Pokud máte pět modelů, jeden má smůlu a během kola neudělá nic. Krásně to brání gangům s více modely zabít protivníka jen počtem aktivací.

Hra trvá tři kola. To znamená, že na hru máte dvanáct aktivací, pak hra prostě končí a kdo je využil lépe, aby získal Glory pointy, vyhrává. Ty máte za plnění misí a jeden za každého vámi zabitého nepřítele.

Gameplay

Vždy, když aktivujete model, provedete jednu jeho akci.

Podle iniciativy postupně aktivujete modely. Každý model může za aktivaci udělat jednu akci. Ty jsou následující:

Pohyb – pohnete se až o X hexů. Model se může pohnout pouze jednou za kolo. Nejde se pohnout a pak chargovat. Po pohybu k modelu dejte žeton, ať se ví, že už se pohnul.

Útok zaútočíte jednou zbraní, protivník se poté brání. Jde útočit pouze jednou za kolo.

Charge pohyb a útok spojené dohromady. Dejte modelu žeton s dvěma znaky. Už se pohl a útočil, takže nemůže znovu.

On guard – model se brání. Při obraně se počítají štíty i úhyby. Trvá do konce kola.

Vezmete si 1 power kartu

Zahodíte jednu objective kartu a vezmete si novou.

Pass – nic neděláte

Vždy aktivujete model, provede jeho jednu akci. Poté co ji dokončíte můžete zahrát power kartu. Poté provádí aktivaci protivník. Takhle se střídáte. Na konci kola plníte objectivy a dobíráte si karty aby jste měli pět Power a tři objectivy. Odstraníte všechny tokeny a začínáte další kolo.

Na konci třetího kola spočítáte Glory points a ten kdo má více vyhrál

Závěr

Hra je zábavná, příjemně utíká a trvá opravdu chvíli (asi 30-45 minut pokud umí oba hráči pravidla). Za mě rozhodně jedna z nejpovedenějších her. Existuje také verze pro čtyři lidi a v pravidlech je možnost pro turnajové hraní. Gw nepochybně bude postupně přidávat různé a zajímavé gangy. Kromě zmíněných by jsme se měli dočkat Skavenů a Fyreslayer trpaslíků.

Rád bych také poděkoval Ogřímu doupěti a Lukášovi že jsem mohl zkusit demo hru.

Pokud vás zajímá více podívejte se na oficiální stránky. https://warhammerunderworlds.com/

Za zmínku stojí (aspoň zatím) snaha Gw podporovat turnajovou scénu a dokonce ji podporovat. Už je vyhlášený turnaj v Anglii.

Děkuji že jste došli až sem a těším se až si spolu Shadespire zahrajeme!

Komentáře

  • Serenitka
    Posted at 7:31 16.10.2017
    Serenitka
    Odpovědět Author

    Unboxing a popis super, chválím a dík! Mít to hezčí figurky.. fakt se těším na ty nové kostlivce, ty snad i pořídím, tady ti chaosáci nic moc a stormcasty úplně nesnáším, tedy dále bez komentáře. No a co se mi též moc nelíbí, ale to je asi opět subjektivní, to je herní deska, taková moc moderní, moc kůl, jak z dětského animáku. K pravidlům výhrady nemám, zní to celkem na pohodu, chtěl jsem i napsat něco ve stylu, že GW zase tlačí do figurek, jako u AoS, když má navrh ten, kdo má víc modelů, ale tou aktivací max 4 figurek za hru to drží na uzdě:).

    • Katcher
      Posted at 20:56 17.10.2017
      Katcher
      Odpovědět Author

      Tak ono obecně celá vizualice Age of Sigmar se ubírá do „high fantasy“, namátkou pan Šneček či steampunkoslíci. Už to není onen „grimdark“, kde smrt číhala na každém roku a bohužel, zřejmě se ten trend nezmění.

      • Serenitka
        Posted at 7:37 18.10.2017
        Serenitka
        Odpovědět Author

        Je mi jasné, že už se asi nedočkám hry nebo schopného starteru bez účasti stormcastů.. Já už od GW čekám jen figurky a terénky, tam jsou technicky super, pojetí už je subjektivní. No a nebo když se odpoutám od fantasky, tak nová Necromunda mě fakt láká.