Reporty
Ramses jede na Magor Rift
27.11.2017Sepsal Ramses (Radek Šmíd)
Moje armáda ve stručnosti byla tři Knechti, plná čtyřka Assassinů (od každého jeden kousek), IG velitel a Astropat.
Úvodem je třeba si říct – i na této akci to bylo, jak je poslední dobou nemilým zvykem #DoKopce a tentokrát navíc (pro mě nemilá novinka, kterou jsem od Eldena teda opravdu nečekal!) ještě #PlzeňProtiMně ! Však jen čtěte dál a udělejte si sami úsudek, jak fér se hraje 40k v západní metropoli…
Pominu samotnou cestu. Kvůli organizátorům, kteří mě na svoji akci dostali tak, že mi mimo jiné slibovali „Zahraješ si tři Knechty!“ a „Je v pohodě, že nejsou dobarvení!“ jsem musel překonat Brdy, ergo zdolal jsem hory a lesy, které mě od Plzně dělí, a to prosím v noci (kdo si vymyslel, že začínáme v sobotu v osm hodin ráno???), kdy u nás co pár metrů skáče přes silnici divá zvěř a na plzeňské straně hor pak překopávají snad každou blbou silnici v okruhu několika kilometrů… A to celé proč vlastně?
Proto, abych od Potana schytal hned na začátku celé akce sodu, že mám nelegální roster, protože 3x Lords of War. A k tomu Nightspirit, který hned ne zcela zaobaleně naznačoval blíže neujasněné výhody, které jsem určitě organizátorům za tuto výjimku poskytnul či slíbil poskytnout. Mor na vás, pánové!
A pak už to v daném duchu jen pokračovalo dál. Organizátoři se evidentně rozhodli hodit balanc celé akce za hlavu, protože každý stůl vlastně hrál neustále jinou misi, všechny strany této v podstatě narativní akce (Impérium, Chaos, Xenos) dostávaly náhodné bonusy, no prostě každému správnému kompetitivnímu hráči by z toho muselo být zle!
Třešničkou na dortu je, že jsem z důvodu odpadnutí pár hráčů byl nucen bojovat za Chaos frakci, ergo jsem byl překřtěn na Chaos Knechta. Warmaster se smál a spokojeně si mnul ruce (wait, to byl vlastně Nightspirit…)
Kolo 1 – TFOFT (?)
Soupeřka hraje Deathwatch. Dva Venerable Dreadnaughti s TL Lascannony, letadlo, pár kill teamů, Terminátoři (TH+SS) v deepstriku – její armáda mě celkem nechává klidným. A pak se dozvídám misi – tzv. „konvoj. Prostě, to si jen tak jde Elden kolem stolu, a najednou soupeřka dostane bonusovou Baneblade. Jen tak. Samozřejmě, Baneblade ovládá soupeřka.
#SuchBalance
#PlzeňProtiMně
Ale jako smrtelně vážně, dle zadání Impérium poslalo konvoj (sestávající z Baneblade a dvou Chimér), který byl přepaden silami Chaosu. Baneblade je za 5 VP a Chiméry za 2 VP, které soupeř získá, projedou-li na druhou stranu stolu (z krátké strany na krátkou stranu). Pokud je ovšem útočník zničí… Ne, ty VP nezískávám, to by bylo moc fér (#PlzeňProtiMně), jenom z nich vypadnou objectivy – relicy, které můžeme (jak to tak z propozic vyplývá) zaskórovat oba dva.
Jedinou úlevou, kterou mi organizátoři měli jakože kompenzovat přítomnost bonusové Baneblady, byla skutečnost, že soupeřka měla na stole jenom 1/3 armády (počítáno na body) a zbylé dvě třetiny postupně přicházely v dalších kolech.
Úžasná a velmi zábavná hra. Jen pro zajímavost, díky deployi jsem začínal cca 9″ od soupeřky, která byla dokonce nucena přijet blíže ke mě (propozice jí nutily jet blíž a blíž na druhý konec stolu a jinou cestu neměla). Objevuji spousta zajímavých detailů, týkajících se Baneblady. Jako třeba, že mám-li dva Knechty v CC s ní a jednoho na 2″ od ní, pořád dostávám salvy plnou parádou…
Stručně a jasně – totální masakr. Jedna Chiméra projela, Baneblade a druhá Chiméra zničeny. Přežívá mi pouze Vindicare Assassin s 2 hp, soupeřce zbývá jeden (!) Deathwatch battle brother (který se krčí za největší skálou a modlí se, aby ho Vindicare nedostal do zaměřovače) a nezraněné letadlo. Ještě v pátém nebo v šestém kole jsem tam měl těžce zraněného Knechta, který dřepěl na místě zničeného konvoje a který by mi tu hru vyhrál tak 8:1, ale v posledním kole jsem o něj přišel…
A ano, celá hra skončila na tom, že na konci sedmého kola má můj Knecht celé 2 hp, dostane tři woundy od letadla a má si hodit 4+ invul. Tj. hodím-li alespoň dva ze tří, vyhrávám 8:1 nehodím-li, prohraju 1:3. Celá bitva zredukována na konečný hod kostkou.
1:3
Kolo 2 – IRONHAND
Ah, soupeř hraje Space Marínu. Budu stručný, organizátoři mi dělají radost a má deployment zóna je téměř do půlky stolu. Poté mi dělá ještě větší radost soupeř, když se deployuje tak, abych ho v prvním kole mohl chargovat. Obrázek bude lepší než tisíc slov:
Začínám, tři charge v prvním kole, deployment zóna dočištěna do třetího kola, asi v pátém kole na stole smutně krouží Fire Raptor (který mě jinak téměř zničil jednoho Knechta).
Děkuji, drahé GW, za přidání pravidla Boots on the Ground.
VÍTĚZSTVÍ (body nezjišťovány)
Kolo 3 – (bohužel, nepamatuju si jméno)
Dark Angels. A hrajeme Cities of Death. Já s Knechty??? Ještěže máme široké ulice… Takhle, terén byl opravdu epický, budovy byly dokonce vyšší než moji Knechti, tak to vytvářelo iluzi opravdového města.
Situaci na bojišti na začátku hry mi dovolte popsat citátem: „Organizátoři mi dělají radost a má deployment zóna je téměř do půlky stolu. Poté mi dělá ještě větší radost soupeř, když se deployuje tak, abych ho v prvním kole mohl chargovat.“ – RAMSES135.
Situace téměř totožná jako v předchozí hře, ba dokonce horší, deployment zóna totiž není SKORO do půlky stolu, ona je ZCELA do půlky stolu.
Soupeř naneštěstí začíná a jeden Knecht schytá cca 16 woundů. Nu což, přežívám, takže zpátky míří spousta střelby, triple charge Knechty a prach se usazuje ve třetím kole. Rychlé, brutální. Opět, soupeř se měl deployovat tak, aby měl dvě kola střelby, ne abych ho okamžitě nabral.
VÍTĚZSTVÍ (body nezjišťovány)
První den končí nadějně. Warmaster (Nightspirit) má za sebou už třikrát wipe soupeře, takže naše strana si snad bude vést dobře.
Kolo 4 – ITISMIEE
Organizátoři mají smysl pro humor. Napárují mě proti Nidzilla Tyranidům a název naší mise je „Pacific Rim“. Dobrá, vtip mi sice dochází, ale film jsem dosud neviděl, tak ho tak neoceňuji.
Za zabití LOW je 5 VP. Za zabití jednotky s Keywordem „MONSTER“ je 1 VP a tyto jednotky se respawnují (a můžou na stole procházet skrze ruiny jako pěchota).
Pokračujeme v trendu „Neznám Knechty a nevím, jak fungují“. Máme šikmý deploy a je mezi námi 12″ mezera. Tyranidi si deployují Hierodulu na kraj stolu, čtyři Carnifexe doprostřed, poblíž nich ještě nějakou střeleckou bestii, do rezerv jde Hive Tyrand a dva Trygoni. Já soupeře malinko vyšokuji, když všechny tři Knechty deployuji tělo na tělo… 12″ od jeho Hieroduly. A pak začínám.
Když první výstřel ve hře (obří meltou od Knechta) dávám 1d6=4 výstřely, 3 hity, 3 woundy, 16 dmg, je trend této hry asi jasný. Hierodula neslavně umírá v prvním kole a Knechti se zapřou a očekávají nápor. Ten pak není tak strašný, jak se zdá – v podstatě kolo co kolo ke mě dobíhají jedno, maximálně dvě monstra, tu a tam mi něco drobného udělají a já je zabíjím vždy během jedné fight fáze.
Soupeři to nijak neulehčuji a poté, co zabíjím Hierodulu, se stahuji do růžku stolu, jen ať si ke mně přijde. Protože je to poměrně jednostranná záležitost, končíme.
VÍTĚZSTVÍ (body nezjišťovány)
Protože jsme skončili velmi brzy, stíháme bez problémů ještě rematch. Tentokráte už je soupeř poučen, co má čekat, pár situací (zejména nešťastný zamýšlený deploy, kterým by znovu obětoval Hierodulu) spolu rozebereme a hra už probíhá trochu jinak.
Tentokráte je to výrazně vyrovnanější a hra končí wipem Knechtů. Nicméně se shodujeme na tom, že obecně jsem měl v této hře více šancí na výhru já, mise mi velmi pomáhala – naopak bych měl beznadějně prohrát, pokud by se hrála Maelstrom of War mise.
Kolo 5 – LordFiredeCross
To jsem mohl čekat, Elden mě schválně napároval proti armádě, která byla očividně mojí absolutní nemesis. Knight Porphyrion a další dva Knechti na protější straně stolu dávali úplně jasně najevo, že toto bude blesková hra. A to celé byl prosím záměr organizátora, tj. #PlzeňProtiMně
Elden se to ještě snažil zachránit tím, že nám dal několik speciálních pravidel, která měla hru prodloužit a pokud možno trochu vybalancovat v můj prospěch:
– celou hru bude noc (nad 12″ má střílející model postih -1 na střelbu)
– na Knechta, který se hýbe plnou rychlostí (12″ú se střílí s postihem -1
– dostávám stratagem „za 1 CP si Knecht vyléčí 2d6 hp“
OK, tohle vypadá trochu nadějněji…
(o 15 minut později) … ok, tak ne. Já se opravdu snažil, jeden z mých Knechtů si vyléčil asi 30 hp (a Robin si rval vlasy, když mi ho sundal na 2 hp a já potom začal: „Movement fáze, stratagem na léčení, 2d6 = 12 hp vyléčeno. Psychická fáze, stratagem na léčení, 2d6 = 7 hp vyléčeno. Jsem prakticky naplno, střelba.“)
No, ve třetím kole došly CP, jednoho Knechta mi okamžitě rozstřelil Porphyrion, druhého rozříznul v CC nepřátelský Knecht.
DĚSIVÁ A NEMILOSRDNÁ PORÁŽKA (body nepočítány)
Takže, co dodat závěrem? Plzeň prostě jede. Jejich první dvoudenní akce byla úplně boží, způsob odehrávání jednotlivých kol (každý nehraje stejnou misi) byl super, všechny frakce dostávaly v jednotlivých misích malinkaté bonusy (pamatuji si, že v druhé hře jsem jako Chaos dostal +2 CP, ve třetí hře jsem měl bonus +1″ na charge distance, zbytek si nepamatuji), prostředí bylo fajn, měli jsme k dispozici jídelní stoly (civilizované stravování!) a i když bufet má proti VxT ještě nedostatky, tak Plzeň na sebe může být pyšná.
Moc se mi u vás líbilo a na další Magor Rift bych se rozhodně chtěl podívat. Já i moji Knechti!
Komentáře