Recenze
Recenze: Hraní Kill Teamu v Aréně má konečně smysl
29.3.2019Games Workshop nedávno vydal rozšíření pro Kill Team nazvané Aréna. Nová krabice výrazně rozšiřuje možnosti Kill Teamu a hraní tohoto formátu dělá konečně zábavným a smysluplným.
Nejprve si připomeňme, co krabice obsahuje:
- pravidla pro Ultra-Close Confines – hraní na velmi omezených plánech, dále 4 nová prostředfí používající tato pravidla: Generatorium, Catacombs, Armorium Stockpile a Garrison Vault (plus speciální pravidla pro každé z nich)
- pravidla pro mód Competitive Play – kompetitiovní a turnajové hraní, zahrnující speciální turnajové scénáře a další
- Battle Brothers: pravidla pro týmové hraní, dále specifické taktiky a mise pro tento mód
- Ultima Missions: pravidla a tipy na náhodné generování vlastních kompetitivních misí
- tipy a rady k organizování turnajů
- 2 oboustranné skládací herní plány Killzone: Ultra-Close Confines o rozměru 22×30 palců, dále doplňky herní plochy – dveře, sudy, bedny a další
- sada referenčních karet pro taktiky a mise obsažené v pravidlech
- dvě sady 12 karet Objectives pro kompetitivní hraní
Aréna razantně mění hraní Kill Teamu. Dosud to byl takový Warhammer bez armád s pár panáčky, kde se jen házelo kostkami a ono to nějak napadalo. Aréna přináší boj v úzkých koridorech, kde si musíte promyslet pořadí aktivací vašich modelů opravdu důkladně, protože času je málo a každá chyba se tu počítá.
Hry v Aréně trvají přesně čtyři kola čili žádné náhodné prodlužování hry, což je prostě parádní. Po celou dobu hry víte, jak jste na tom, na co se zaměřit a jak nasosat body. (A občas se stane, že už taky od třetího kola víte, že jste v loji 🙂 )
Změnilo se i bodování. Nyní můžete skórovat dvěma způsoby. Na herní ploše leží určitý počet objectivů, které když držíte, dostanete příslušný počet bodů. Potud klasika. A obsazování bodů také budete provozovat jako svoji hlavní činnosti, jenže má to malý háček, protože za objectivy můžete získat maximálně 9 bodů (což při správné konstelaci nasosáte hned), takže dřív nebo později začnete (a taky chcete) plnit kartičky.
Pro každou misi určují pravidla pět karet s úkoly. Pro oba hráče jsou stejné, ti si z nich tři tajně vyberou a pak je plní. Odhalí je až ve chvíli, kdy za některou dostanou body. Úkoly jsou různé – zabij leadera, zabij specialistu, obsaď střed stolu a tak dále. Karty velmi obohacují celou hru a pomáhají vám získat body a zůstat ve hře o vítězství i tehdy, pokud vás soupeř vytlačil z objectivů. Krom toho můžete odhadnout, po čem soupeř jde a hrát tak, abyste mu body nenabídli nebo mu zabránili je získat.
Hraní Kill Teamu s Arenou dostalo úplně nový taktický rozměr. Vymyslet, jak se pohnout, kým otevřít dveře a nezaseknout se v chumlu modelů ve futrech, inu, už to chvilku přemýšlení zabere. A do toho musíte ještě porazit soupeře, který vás může blokovat a vy naopak zase jeho. I jeden zdánlivě nepotřebný model dokáže zablokovat pohyb v chodbě, kolem nějž se soupeř neprotáhne.
Pravidla Kill Teamu obecně nejsou dvakrát složitá, čili se v Aréně dá rychle zorientovat, co a kam se bude hýbat a jaké jsou soupeřovy možnosti, abyste se na ně buď připravili, nebo jeho plány rovnou překazili.
A zbytek je o kostkách.
Když to shrneme, tak Aréně se povedlo dát Kill Teamu smysl. Hry jsou zábavné, rychle odsýpají a donutí vás trošku u toho házení kostek trošičku přemýšlet. Pro mě ideální kombinace. Hry jsou tak mnohem zábavnější a napínavější.
Komentáře